Ţii o cură drastică

Când te sui pe cântar şi vezi că ai acumulat kilograme,prima reacţie este să recurgi la o dietă drastică. Aceasta poate da rezultate spectaculoase pe termen scurt,dar pe termen lung apar problemele. Una din consecinţele neplăcute este pierderea masei musculare. Desigur,vei intra din nou în blugii „din liceu” dar,după un timp,vei constata că ai pus la loc kilogramele pierdute. O altă consecinţă neplăcută e faptul că dieta drastică îţi încetineşte metabolismul. Urmările? După terminarea curei de slăbire,organismul va avea tendinţa de a reface rapid depozitele adipoase.

Faci doar exerciţii uşoare

Singurele exerciţii fizice pe care le faci sunt cele de aerobic:câteva rotiri de braţe pe melodia preferată,îndoiri stinghere de genunchi... şi gata. Ei bine,toate acestea nu sunt suficiente ca să-ţi sculpteze frumos muşchii corpului. Importante sunt mişcările care duc la creşterea metabolismului. Încearcă înotul,spre exemplu!

Sari peste micul dejun

Ai auzit deseori zicându-se că micul dejun e cea mai importantă masă a zilei. Ştii de ce? Când te trezeşti dimineaţa,eşti nemâncată de aproximativ opt ore,iar organismul tău are nevoie rapid de substanţe nutritive. Dacă nu i le furnizezi,el descompune muşchii,pentru a face rost de energie. Ceea ce e de rău,pentru că muşchii sunt cheia unui metabolism echilibrat. Muşchi mai puţini înseamnă capacitate mai mică de a arde calorii. Studiile mai arată că un mic dejun echilibrat reduce tendinţa mâncatului în exces,pe tot parcursul zilei.

Iei  „pilule minune“

Oferta de pastile de slăbit e mare,însă nutriţioniştii susţin că foarte puţine sunt eficiente cu adevărat. Silueta de vis se obţine cu un pic de efort şi de voinţă,prin diete echilibrate,combinate cu exerciţii fizice.

Te înfometezi

O dietă echilibrată înseamnă minimum trei mese principale pe zi,plus două gustări. Însă majoritatea celor ce vor să piardă rapid kilograme mănâncă prea puţin:sar peste micul dejun şi,uneori,şi peste masa de seară. Asta nu numai că îţi induce o proastă dispoziţie pe tot parcursul zilei,dar îţi creează şi predispoziţia de a mânca în exces ori de câte ori se iveşte ocazia – mai ales seara,când caloriile din alimente au toate şansele să se „depună”.

Nu găteşti

Secretul unei siluete de vis este să mănânci câte puţin şi des – dar contează şi ce mănânci. Ideal este să-ţi prepari chiar tu porţiile pe care le iei cu tine la serviciu,ca să eviţi micile escapade culinare în oraş,când pierzi controlul asupra aportului energetic şi calităţii alimentelor ingerate.

Mănânci pe fond nervos

Ca să compensezi frustrări,nemulţumiri,emoţii negative – savurezi cu nesaţ orice aliment îţi cade în mână. Stresul,supărarea,tristeţea te îndreaptă către frigider,către cutia cu îngheţată sau către cea de bomboane. Dacă vrei să-ţi recapeţi silueta,trebuie să găseşti o cale de a „rupe“ această legătură emoţională dăunătoare cu mâncarea.

Eşti cu ochii doar pe cântar

Femeile sunt obsedate de cifrele pe care le arată cântarul. E adevărat,acest instrument e folositor pentru a-ţi controla greutatea corporală,dar nu trebuie să devină o obsesie. Când îmbini cura de slăbire cu exerciţiile fizice,pierzi,să zicem,cinci kilograme de grăsime şi câştigi aceeaşi cantitate de muşchi. Prin urmare,chiar dacă acul cântarului nu se mişcă,în oglindă vei constata că arăţi mult mai bine.

Nu dormi suficient

Somnul insuficient este adesea o cauză nedepistată a curelor de slăbire eşuate. Orele de odihnă de proastă calitate pot fi cauzate de stres,prin eliberarea concentraţiilor sporite de cortizol. Nivelul crescut al acestui hormon duce la acumularea grăsimilor.

Nu te ţii de dietă

Îţi propui,în fiecare primăvară,să începi o nouă cură,o urmezi un timp... şi după aceea eşti tot mai delăsătoare. O siluetă de invidiat înseamnă,în primul rând,consecvenţă şi multă răbdare.