Cercetătorii au descoperit că în jurul vârstei de 30 de ani corpul începe să se refacă mai greu,iar această concluzie bazată pe dovezi ştiinţifice a intrigat pe mulţi,pentru că tocmai la această vârstă unii simt că pot trăi la intensitate ridicată.

Tot oamenii de ştiinţă au şi soluţii,mai precis trucuri care te ajută să-ţi încarci bateriile rapid şi să te bucuri de cât mai multe plăceri ale vieţii. Practic,să fii în putere şi fii tinără şi sănătoasă. Aceasta pare să fie reţeta unei vieţi de succes,greu de obţinut,însă nu este aşa. Lucrurile sunt mai simple decât ai fi crezut.

Ţine inteligent curele de slăbire.Când vrei să dai jos kilogramele în plus,alege o dietă potrivită stilului tău de viaţă şi care se adaptează corpului. O cură de slăbire strictă îţi va obosi organismul şi te poate împinge spre o depresie greu de tratat.

Renunţă la fumat.Tutunul dăunează sănătăţii pe mai multe fronturi:îmbătrâneşte pielea,îngroaşă vocea,distruge plămânii şi arterele şi creşte riscul de cancer pulmomar.

Dacă te laşi defumat,au dovedit-o oamenii de ştiinţă prin multe studii de anvergură,poţi trăi mai mult.

Învaţă continuu. Este foarte important să nu te opreşti din a acumula informaţii noi,fie că sunt numere de telefon,date importante,texte care îţi pot face viaţa mai uşoară.

Învăţând,între neuroni se formează nişte conexiuni ce constituie rezerve esenţiale,care pot fi activate la nevoie. De exemplu,dacă,din nefericire,creierul este afectat de vreo maladie gravă,cum este Alzheimer.

Nu lua antibiotice fără reţetă.Dacă te confrunţi cu simple răceli,pastilele de tipul antibioticelornu ajută. În plus,acestea scad rezistenţa sistemului imunitar la boli şi cresc riscul dezvoltării unor bacterii cu rezistenţă crescută.

Menţine o igienă corespunzătoare.Este foarte important să respecţi regulile de igienă intimă,pentru a evita eventualele infecţii. Înainte şi după contactul sexual este esenţial să avem grijă de igienă,lucru valabil şi în cazul partenerilor.

În caz contrar,ne expunem riscului de infecţii ale aparatului urinar şi sexual. De asemenea,folosirea prezervativului în timpul actului sexual previne apariţia bolilor cu transmitere sexuală.

Dacă lucrezi toată ziua stând aşezată,încearcă să te ridici la fiecare cincizeci de minute pentru aproximativ zece minute. Dacă stai pe scaun mai multe ore consecutive,rişti să suferi de boala sindromului metabolic,o afecţiune care include obezitatea,diabetul şi chiar şi hipertensiunea.

Ca să nu mai punem la socoteală riscul de până la 37% de deces la care se expun femeile care stau mai mult de şase ore pe scaun zi de zi.

Cântă.Ai,n-ai voce,ştii versurile sau doar improvizezi,e important să cânţi. Un reputat medic neurology pe numele său Oliver Sacks,spune că gestul de a cânta acţionează asupra corpului ca un medicament,care relaxează şi îmbunătăţeşte memoria.

Practică hobby-uri.Fie că îţi redescoperi pasiuni mai vechi sau încerci unele noi,hobby-urile te ajută să-ţi menţii tonusul psihic,să fii mai binedispus şi să găseşti în jurul tău mai multe motive de bucurie.

În plus,hobby-urile îţi menţin echilibrul mental şi ţin la distanţă depresia.

Fă schimbări în casă.O redecorare din când în când,mai ales de Sărbători este binevenită atât pentru invitaţi,cât şi pentru psihicul tău. Schimbările îţi înfrumuseţează casa,au efect terapeutic şi reduc nivelul de stres.

Respiră adând.Când treci prin situaţii dificile,cu emoţii negative,cum este furia,frustrarea şi alte sentimente care îţi întunecă gândirea,ia o scurtă pauză şi respiră adânc de câteva ori.

Apoi numără în gând până la zece şi vei simţi cum gândurile rele care te copleşeau începe să dispară au să scadă în intensitate.