Vitamina K

Vitamina K este esenţială pentru îmbunătăţirea circulaţiei sângelui şi pentru oase. De asemenea,ea menţine sistemul imunitar şi are rol de stabilizare a energiei. Dacă ai o carenţă de vitamina K,încearcă să consumi fasole,peşte şi legume verzi.

Vitamina E

Responsabilă de întinerirea pielii,vitamina E este un aliat de nădejde al frumuseţii,la care femeile apelează cu încredere. De asemenea,aceasta ajută la funcţionarea inimii şi reglarea ritmului cardiac. Untul de arahide,spanacul,migdalele şi alunele sunt foarte bogate în vitamina E.

Vitamina D

Cu o capacitate mare de absorbţie,vitaminaD este esenţială pentru fixarea calciului în oase. Deficienţa de vitamina D poate cauza serioase probleme ale organismului,aşa că e important să te vitaminizezi şi să nu te fereşti de expunerea la soare. Ea mai poate fi găsită în ouă,carne şi peşte gras.

Vitamina C

Vitamina C este extrem de importantă pentru imunitate deoarece ea îţi protejează organismul de infecţii virale,gripe sau răceli. Un consum regulat de vitamina C îmbunătăţeşte aspectul pielii şi îi conferă elasticitate. Consumă citrice,fructe şi legume.

Vitamina B 12

Vitamina B 12 nu este benefică doar pentru celule,ci contribuie şi la funcţionarea metabolismului. Este foarte bună pentru creier,mai ales dacă te confrunţi cu stări de anxietate sau depresie. Consumă brânzeturi,peşte şi cereale integrale.

Vitamina B9

Cunoscută şi sub numele de acid folic,vitamina B9 are rolul de a asigura circulaţia sângelui. Te ajută să previi anxietatea,pierderile de memorie şi cancerul. Vitamina B9 poate fi găsită în pepene,portocale,cereale integrale,fasole şi sparanghel.

Citeşte şi Activităţi simple care te ajută să te relaxezi

Vitamina B7

Vitamina B7 mai este cunoscută şi sub numele de biotină. Ea ajută la menţinerea sănătăţii celulelor,întăreşte firul de păr şi unghiile şi reglează glandele sebacee. Cu ajutorul ei,se pot trata numeroase probleme dermatologice. O poţi găsi în ouă,fasole,migdale,peşte,brânzeturi,cartofi dulci,fructe galbene,legume verzi,lapte,soia şi iaurt.

Vitamina B6

Vitamina B6 îmbunătăţeşte producţia de hormoni,luptă împotriva amneziei,a problemelor de inimă şi a depresiei. De asemenea,ea reglează nivelul zahărului din sânge. Absenţa acestei vitamine poate duce la anemie. O găseşti în seminţe,peşte,banane,carne,cereale integrale,avocado şi fructe uscate.

Vitamina B2

Dacă te simţi obosită,e posibil să ai o carenţă de vitamina B2. De aceea,este bine să ai o alimentaţie corespunzătoare,care să conţină ciuperci,lapte,nuci,migdale,peşte,legume şi soia.

Vitamina A

Vitamina A este un antioxidant esenţial pentru piele,oase,dinţi şi membrane. Poate fi găsită în dovleac,morcovi,broccoli,papaya,ardei roşu şi spanac.

Citeşte şi Bea zilnic smoothie de avocado şi vei slăbi

Sursă foto https://familydoctor.org