Albirea medicala este cea mai la îndemână soluţie,ea ţinându-ne departe de alimentele care păteaza cel puţin pentru un timp. Dar sunt unele alimente pe care ar trebui să le consumăm cu grijă dacă ţinem la zâmbetul nostru.

Cafeaua,vinul roşu,ceaiurile sunt bune pentru organism,datorită antioxidanţilor pe care îi conţin şi efectelor benefice pe care le au asupra organismului,consumate în cantităţi moderate. Însă acestea au obiceiul să păteze dinţii. Lichidele calde sau reci afectează structura poroasă a dintelui,lăsând culoarea să afecteze suprafaţa acestuia mai repede şi mai adânc.

Lichidul "rău la toate" dar bun cu toate,regăsit în băuturile de tip cola,este foarte rău pentru organism,dar şi pentru culoarea şi sănătatea dinţilor,din cauza conţinutului de acizi citrici şi fosforici care distrug smalţul dinţilor,precum şi a îndulcitorilor artificiali care erodează suprafaţa dintelui.

O influenţă nesănatoasă asupra albului dinţilor o au şi îngheţatele colorate,care afectează suprafaţa acestuia atât prin culorile artificiale conţinute,cât şi prin temperaturile reci la care se consumă. Nici sucurile naturale nu scapă acestei liste. Dacă fructul e colorat şi pătează,sucul său va avea sigur acelaşi comportament. Între cele dulci amintim coacăzele şi sfecla roşie. Şi acestea sunt cunoscute pentru culorile lor puternice şi magia cu care păteaza tot ce ating,iar dinţii noştri nu fac excepţie.

Dacă îţi pătează covorul,îţi va păta şi dinţii

Este principiul pe care îl putem urma de acum încolo. Îndrăgitul sos de roşii,fie că îl adăugăm pastelor ori peste pizza,el ne va păta dinţii cu aceeaşi plăcere cu care noi îl vom savura. Un sos ce prinde din ce în ce mai bine la publicul larg,sosul de soia,este un ¨agent de pătare¨ destul de puternic,împreună cu oţetul balsamic şi curry-ul,acesta din urmă fiind cunoscut pentru culoarea sa intensă.

Dar nu e totul pierdut! Strălucirea zâmbetului nostru poate fi salvată la fel de uşor cum a fost pătată. Întâi de toate,prin reducerea consumului alimentelor "dăunătoare",apoi prin consumul salatei verzi,a broccoli-ului si spanacului,care crează un film protector deasupra dinţilor,protrejându-i pe cât posibil împotriva colorării. De asemenea,lichidele pot fi consumate printr-un pai pentru a limita contactul acestora cu smalţul. Cea mai bună soluţie este mărul,care prin textura sa şi prin culoarea deschisă,are proprietăţi asemănătoare cu cele ale periuţei de dinţi.