Dar scăderea în greutate nu constă întotdeauna într-o dietă strictă şi exerciţii extenuante. Există multe trucuri care vă vor ajuta să pierdeţi excesul de greutate în doar 2 săptămâni. Vă prezentăm 13 moduri simple de a pierde câteva kg în 2 săptămâni:

13. Treziţi-vă mai devreme

Nu lăsa câteva ore suplimentare petrecute în pat să te oprească de la a fi în formă. Obţinerea unui somn suficient vă îmbunătăţeşte metabolismul, dar dacă dormi prea mult, vă puteţi răni corpul. Oamenii de ştiintă au descoperit că oamenii care dorm 8-9 ore şi se trezesc după 10:45, mănâncă 250 de calorii mai mult decat cei care se trezesc devreme. Şi, în plus, aceste persoane cer mai multe alimente sărate, dulci şi bogate în grăsimi. 

12. Periaţi dinţii mai des

O periuţă de dinţi nu numai că vă curăţă dinţii, dar vă ajută şi să luptaţi împotriva excesului de greutate dacă o utilizaţi în timpul zilei. Mai mult de 14.000 de persoane au luat parte la cercetări care au arătat că există o legătură între perierea dinţilor şi scăderea în greutate. Pasta de dinţi elimină resturile de alimente şi opreşte comunicarea cu receptorii noştri - creierul nostru primeşte un semnal care spune că "prânzul s-a terminat".

11. Râzi mai mult

Nu este o glumă: râsul sincer foloseşte aproximativ aceeaşi energie ca mersul pe jos, deoarece implică muşchii diferiţi, în special cei abdominali. Aceste date au fost publicate în Jurnalul Internaţional al Obezităţii. Cu alte cuvinte, 10-15 minute de râs pot arde 40-170 de calorii. Şi credem că indiferent de ce, o atitudine pozitivă este întotdeauna grozavă! Deci, vă recomandăm să urmăriţi mai multe comedii.

10. Beţi mai multă apă

Consumul suficient de apă accelerează procesul de ardere a grăsimilor. În cercetare, unde participanţii trebuia să bea 2 pahare mari de apă, metabolismul lor a devenit cu 30% mai bun şi mai rapid. Oamenii de stiinta sustin ca, consumand mai mult lichid pe zi, o persoana poate arde aproximativ 17.400 de calorii pe an.

9. Regula de 2,5 minute

Această regulă este descrisă în revista Physiological Reports. Problema este că, la 5 secunde de exerciţii dure în timpul antrenamentelor (de exemplu, accelerarea în timpul călătoriei pe bicicletă sau alergarea pe banda) cu pauze de 4 minute poate creşte metabolismul şi veţi arde 200 de calorii suplimentare. Lăsaţi antrenamentele să fie mai eficiente!

8. Mâncaţi mai puţin, dar mai des

Este uşor: atunci când mâncaţi frecvent, lăsaţi corpul să ştie că nu este nevoie să acumulaţi grăsimi. Astfel, atunci când omitem să mâncăm, trimitem semnalul opus. Dr. David Jenkins, cercetător, susţine că mănâncă puţin şi de multe ori reduce nivelul de colesterol cu 15% şi nivelurile de insulină cu aproape 28%. Insulina joacă un rol important deoarece controlează nivelul zahărului din sânge. Dacă există o lipsă de insulină, glucoza nu atinge nici celulele grase, nici muşchii. În general, muşchii care muncesc ard grăsimi "vechi" pentru a produce energie.

7. Îndepărtaţi lumina strălucitoare albastră din afişajele electronice

Iată o altă modalitate simplă de a vă mări metabolismul: îndepărtaţi lumina albastră de pe telefonul dvs. dacă o utilizaţi înainte de culcare. Studiile arată că lumina strălucitoare ne confundă creierul şi încetineşte producerea de melatonină. Metabolismul nostru este strâns legat de tiparele de dormit, de cantitatea şi de calitatea somnului. Ajustaţi tonurile de lumină emise de ecrane şi veţi vedea că somnul dvs. se va îmbunătăţi.

6. Opriţi numărarea caloriilor

Nutriţioniştii recomandă să nu mai focalizaţi asupra caloriilor şi să acordaţi mai multă atenţie calităţii produselor pe care le consumăm, deoarece nu toate caloriile sunt egale. De exemplu, un burger cu conţinut ridicat de calorii poate fi dăunător, dar nuci de mare calorie sunt utile. Produsele bune sunt naturale şi prelucrate minim, cum ar fi legumele, fructele cu coajă lemnoasă şi seminţele - toate conţin elemente mai utile şi mai sănătoase decât analogii lor dietetici sub formă de pulbere. Aceste produse ne ajută să ne obişnuim cu noua noastră dietă, să îmbogăţim corpul cu vitamine şi minerale şi să satisfacem foamea.

5. Lăsaţi aerul rece în dormitor

Rezultatele experimentului publicat sugerează că temperaturile scăzute într-o cameră influenţează grăsimea brună (un strat de grăsime care protejează corpul de îngheţ). Aceasta, la rândul său, împarte grasimile albe şi arde energie chimică pentru a crea căldură. Subiecţii trebuiau să doarmă în camere cu temperaturi diferite: neutre, reci şi calde. După 4 săptămâni de somn într-o cameră răcoroasă, bărbaţii au scăpat o cantitate mare de grăsimi albe pe abdomen.

4. Uitaţi de somn în timpul zilei

Ştiinţa dovedeşte că oamenii consumă mai puţină grăsime dacă dorm în timpul zilei şi sunt activi noaptea. Pentru a veni cu astfel de rezultate, un grup de cercetători de la Universitatea din Colorado au studiat 14 persoane sănătoase în 6 zile. În primele 2 zile, subiecţii au dormit în timpul nopţii şi nu au avut somn în timpul zilei. Apoi îşi schimbau tiparele de dormit pentru a imita programele de dormit ale bufniţelor. S-a dovedit că atunci când oamenii au luat un pui de somn, metabolismul lor s-a înrăutăţit deoarece ceasurile lor biologice nu s-au întors complet pentru a se încadra în programele lor. Dacă lucraţi la schimbările de noapte, medicii recomandă reducerea numărului de calorii pe care le consumaţi cu 50-60.

3. O dată pe săptămână, spargeţi în mod deliberat dieta

Cheaturile alimentare sunt un fenomen destul de popular printre sportivii amatori şi profesionişti, ceea ce înseamnă că vă puteţi înşela dieta o dată pe săptămână. Aveţi dreptul să mâncaţi tot ce doriţi, chiar dacă aceste alimente sunt interzise. Când ştii că vei fi răsplătit pentru eforturile tale, e mult mai uşor să refuzi să mănânci "mâncare proastă" pentru a-ţi satisface dorinţele spontane.

2. Scapa de stres

Potrivit unui studiu publicat în Psihiatria biologică, stresul încetineşte metabolismul. Mai mult, când suntem stresaţi, avem tendinţa de a mânca mai multe alimente grase, dulci şi sărate. Oamenii de stiinta spun: consumarea de produse cu calorii înalte în situaţii stresante afectează metabolismul şi cauzează creşterea în greutate.

1. Dormi destul

Câteva cuvinte despre cum să dormi bine: un somn sănătos de 8 ore (de la ora 22:00 până la ora 6 AM / 7 AM) contribuie la un metabolism excelent şi la scăderea grăsimii nedorite a burţii. 60.000 de femei au luat parte la un studiu şi oamenii de ştiinţă au descoperit că subiecţii care au dormit mai puţin de 5 ore au fost predispuşi la creşterea în greutate şi la obezitate mai mult decât cei care au dormit suficient.

Mai multe cercetări efectuate în Finlanda au fost efectuate pe gemeni. Lipsa de somn a determinat creşterea viscerală a grăsimilor deoarece creşte nivelul hormonului de stres numit cortizol care acumulează grăsimi. Privarea frecventă de somn cauzează probleme de toleranţă la glucoză. Cu alte cuvinte, organismul nu poate transforma zahărul în energie, nu în grăsimi.

Sursa: brightside.me