Un studiu francez arată că ar trebui acordată mai multă atenţie beneficiilor mersului pe jos,pe măsură ce înaintăm în vârstă.

„La adulţii de peste 65 de ani, mersul pe jos a avut un efect remarcabil. Pe parcursul a 12 ani de studiu,pornind de la 15 minute pe zi de mers pe jos,a fost redusă rata mortalităţii cu 22%. Vârsta nu este o scuză pentru a face exerciţii. În plus,se ştie că activitatea fizică regulată are efect pozitiv asupra sănătăţii,mai mult decât orice tratament medical”,a declarat autorul studiului.

În urma mişcării zilnice,muşchii şi oasele sunt întărite,circulaţia sângelui este îmbunătăţită,şi te încarci cu energie. Pentru că stilul de viaţă sedentar şi lipsa exerciţiilor fizice duc la apariţia bolilor cardiovasculare,la diabet sau artrită,e necesar să facem sport.

Mersul pe jos,o plimbare în parc cu beneficii

Mersul pe jos în aer liber are un efect favorabil asupra sănătăţii mintale. Petrecerea timpului în natură îmbunătăţeşte starea de spirit,scade nivelul de stres şi previne depresia. În plus,cea mai mare cantitate de vitamina D o asimilăm prin expunerea la soare,deficienţă cu care se confruntă foarte multă lume.

Asociaţia Americană a Inimii pledează pentru mersul pe jos pentru a reduce riscul de hipertensiune arterială,colesterol mărit,accident vascular cerebral şi diabet,afecţiuni cu care se confruntă tot mai mulţi oameni. Sunt recomandate cel puţin 30 de minute de mişcare zilnic.

Combate insomnia

Fundaţia Naţională a Somnului,SUA,spune că mersul pe jos este benefic pentru persoanele care se confruntă cu insomniecronică. Dacă şi tu suferi de tulburări de somn,după plimbarea de seară,vei dormi mult mai bine,comparativ cu zilele în care nu faci exerciţii fizice.

Credit foto: www.rd.com