Aşa că trebuie să acorzi mai multă importanţă alimentaţiei tale. Îţi prezentăm 17 alimente anti-îmbătrânire care îţi fac pielea să strălucească:

Alimente anti-îmbătrânire

1. Peştele gras 

Peştii cu conţinut ridicat de acizi graşi omega-3 sunt buni pentru o piele strălucitoare. Menţin pielea suplă, hidratată şi reduc inflamaţiile. Sunt o sursă bună de vitamina E antioxidantă şi zinc (reduce acneea şi iritaţiile). Peste gras: somon, macrou, hering, sardine, ton. 

2. Nuci şi seminţe 

Bogate în omega-3 şi vitamina E. Conţin vitamine şi minerale importante ca seleniu şi vitamina C. Previn dermatita şi conferă elasticitate.  

3. Avocado 

Are grăsimi sănătoase. Ajută la elasticitatea pielii şi o protejează de razele soarelui. Contine un fitochimic unic care se crede că stimulează producţia de colagen. 

4. Ceaiul verde 

Este plin de polifenoli şi catechine - antioxidanţi care vă protejează pielea împotriva daunelor provocate de soare (deşi ar trebui să utilizaţi în continuare protecţie SPF) şi reduce roşeaţa pielii prin combaterea inflamaţiei. 

5. Iaurt şi kefir 

Sunt pline de probiotice vii care vă ajută pielea să pară tânără, reducând roşeaţa, iritarea şi acneea. Bacteriile prietenoase luptă împotriva inflamaţiei în intestin, care este cauza multor probleme de piele. Puteţi aplica iaurt local pentru a vă întineri pielea. Acidul lactic din iaurt are proprietăţi anti-îmbătrânire şi exfoliere. Vor reduce liniile fine şi vă vor face pielea să străluciască sănătos. 

6. Mierea 

Mierea este un antibacterian, antioxidant şi umectant natural, deci nu e de mirare că este atât de benefică pentru piele. Se utilizează în măştile de faţă şi se aplică local pentru a reduce inflamaţia, a trata acneea şi a hidrata pielea uscată. E ideal să mâncaţi miere în loc de dulciuri. 

7. Afinele 

Cele mai multe fructe de pădure sunt excelente pentru piele. Dar afinele sunt deosebit de bune. Sunt o sursă bogată de antioxidanţi care ajută pielea să lupte împotriva daunelor provocate de radicalii liberi şi să o repare din interior. Antocianinele găsite în afine stabilizează colagenul, făcând pielea să rămână tânără şi sănătosă mai mult timp. 

8. Portocalele 

Există 2 motive pentru care portocalele sunt bune pentru pielea ta: sunt pline cu vitamina C şi cu apă. Apa hidratează pielea din interior şi previne ruperea, iar vitamina C, în timp ce este un antioxidant, joaca un rol important în producţia de colagen. Colagenul vă menţine pielea suplă şi fermă, împiedicându-o să se lase sau să facă riduri. 

9. Rodia 

La fel ca şi portocalele, acest fruct este bogat în vitamina C. În plus, rodiile conţin acid elagic şi punicalagin. Punicalagin se crede că măreşte capacitatea organismului de a păstra colagenul, iar acidul ellagic luptă împotriva daunelor provocate de radicalii liberi şi încetineşte distrugerea colagenului.  

10. Roşiile 

Sunt o altă sursă bună de vitamina C şi conţin carotenoide majore cum ar fi licopenul, luteina, alfa-carotenul şi beta-carotenul. Carotenoizii antioxidanţi protejează pielea împotriva daunelor provocate de soare şi previn ridurile. Sunt şi antiinflamatoare. E mai bine să le gătiţi folosind o grăsime sănătoasă ca uleiul de măsline. 

11. Spanac şi kale 

Legumele verzi cu frunze, cum ar fi spanacul şi kale, sunt pline de vitamine pe care pielea le iubeşte, inclusiv vitaminele A, C şi E. Vitamina A controlează producţia de sebum, vitamina C stimulează colagenul, iar vitamina E protejează împotriva daunelor oxidative. Împreună ajută pielea să rămână hidratată, proaspătă, fără riduri şi fără pete. Atât spanacul, cât şi kale sunt antiinflamatoare, combatând inflamaţiile în intestin şi pe piele. 

12. Ardeiul gras 

Ardeiul roşu şi galben conţine cele mai multe vitamine C. Sunt bogaţi în vitaminele B6 şi B9, precum şi carotenoide. B6 este cunoscut pentru prevenirea sau combaterea unor afecţiuni ale pielii cum ar fi dermatită, eczemă şi acnee hormonală, iar folatul îmbunătăţeşte fermitatea pielii. Puteţi obţine substanţe nutritive din ardei graşi de toate culorile, nu doar roşii şi galbeni. Dar cei roşii şi galbeni conţin mult mai multe substante nutritive. 

13. Alimente fermentate 

Iaurtul şi kefirul nu sunt singurele alimente fermentate care sunt bune pentru pielea şi sănătatea ta. Toate alimentele fermentate conţin probiotice care protejează, echilibrează bacteriile rele din intestin, calmează inflamaţia care ar apărea pe piele, previn şi ridurile şi vă oferă un ten strălucitor prin optimizarea absorbţiei nutrienţilor din tot ce mananci. Ele conţin şi acid lactic anti-îmbătrânire. 

14. Turmeric 

Acest condiment a câştigat reputaţia unui super-aliment şi datorită unui motiv bun. Este antiinflamator, ajută la vindecarea acneei şi calmează roşeaţa, previne leziunea oxidantă a pielii, repară daunele provocate de soare şi chiar previne cancerul de piele. 

15. Cacao crudă  

Conţine resveratrol, un antioxidant foarte puternic. Protejează şi repară pielea afectată de soare, prevenind semnele de îmbătrânire prematură. Cacao e una dintre cele mai mari surse de magneziu din alimente. E un mineral calmant care ajută la reducerea iritaţiilor pielii. Cacaoa (care este cacao prăjită) şi ciocolata neagră (care este făcută cu cacao) au de asemenea resveratrol, dar nu la fel de mult, deci este mai bine să consumaţi cacaoa brută prin adăugarea în smântână sau iaurt. 

16. Fulgi de ovăz 

Ovăzul este plin de mangan, un mineral care nu este asociat frecvent cu sănătatea pielii. Manganul ajută organismul să absoarbă vitamine şi minerale esenţiale pielii, cum ar fi colina, biotina şi vitamina C. Împreună vă ajută să păstraţi elasticitatea pielii şi să luptaţi împotriva daunelor provocate de radicalii liberi. Ovăzul conţine zinc care vindecă pielea şi seleniu antioxidant. 

17. Ulei de măsline 

Conţine acizi graşi omega-3 şi polifenoli. După cum am zis mai sus, omega-3-urile vă menţin pielea suplă şi hidratată, în timp ce polifenolii protejează de daunele oxidante şi luptă împotriva inflamaţiei.  

Sursa: brightside.me