Fibrele stimulează digestia şi absorbţia substanţelor nutritive de către organism. De asemenea,un anumit sortiment de fibre absoarbe apa şi astfel vei evita constipaţia. Consumul constant de fibre este esenţial pentru buna funcţionare a sistemului digestiv,ceea ce va contribui la întreaga stare de bine a organismului.

Cantitatea ideală de fibre consumată zilnic ar trebui să fie de 25 de grame în cazul femeilor şi 50 de grame în cel al bărbaţilor. Iată care sunt alimentele în care le găseşti!


Citeşte şi:

Fibrele,aliatele digestiei

Fibrele solubile previn obezitatea abdominală


Cereale integrale

Unul dintre numeroasele motive pentru care este indicat să consumi cereale la micul dejun este faptul că au foarte multe fibre. În această categorie de cereale nu intră cele procesate,de exemplul celor care au gust de ciocolată,miere sau alte arome. Cu cât sunt mai puţin procesate cerealele,cu atât au mai multe fibre. Cerealele integrale sunt fulgii de ovăz,musli sau fulgii de grâu. Dacă nu-ţi plac cerealele simple,poţi încerca preparatele din făină integrală,cum este pâinea.

Fasolea

Un bun mod de a asimila cât mai multe fibre,este să consumi legume proaspete,în special fasole sau mazăre. O porţie din aceste legume conţine aproximativ 8 grame de fibre. Şi legumele verzi,cum este salata,ardeii,ceapa verde sau păstăile sunt şi ele înzestrate cu fibre.

Fructele proaspete

Indiferent de sezonul în care apar,fructele sunt o sursă importantă de fibre solubile şi insolubile. Perele,merele,fructele de pădure,cireşele,caisele sau piersicile sunt alimente care nu trebuie să lipsească din meniul tău zilnic. Pentru a nu pierde nicio fibră,evită să descojeşti fructele,deoarece acolo se găseşte cea mai mare parte de fibre.