Ce sunt alimentele fermentate?

Sunt cele care au trecut printr-un proces de fermentaţie lactică,în care bacteriile naturale se hrănesc cu zahărul sau amidonul din alimente,creând acid lactic. Prin acest proces,alimentele respective pot fi conservate un timp îndelungat.

În urma fermentaţiei,rezultă enzime benefice,vitamine din grupul B,acizi graşi omega 3 şi probiotice-adică,bacterii sau drojdii capabile să întărască sistemul imunitar,să refacă flora intestinală după tratamentul cu antibotice,să amelioreze probleme digestite de tipul enterocolitei,diareei,sindromul intestinului iritabil sau să alunge simptomele ale neplăcute ale vaginitei.

Iată câteva astfel de alimente:

1.    Varza acră,murăturile

În afară de gustul plăcut acrişor şi crocant,varza murată şi zeama de varză murată sunt o sursă excelentă de vitamina C şi contribuie la eliminarea problemelor legate de digestie. Mănânc-o ca atare,foloseşte-o ca garnitură în sendvişuri. Bea dimineaţa un pahar de zeamă de varză acră. La fel de bune în substanţe nutritive sunt şi alte tipuri de murături.

 

2.    Kefirul

E sursă excelentă de probiotice – bacterii benefice pentru sistemul tău digestiv,în special pentru intestine. Mai au capacitaea de a întări imunitatea!

 

3.    Iaurtul

Este excelent pentru digestie şi pentru protecţia florei intestinale,pentru că oferă,în proporţii echilibrate,bacterii bune şi enzime digestive. Ajută la absorbţia mai bună a substanţelor nutritive din alte alimente. Şi nu costă mult!

 


Citeşte şi:

De ce să incluzi sfecla în dieta ta

Suferi de gastrită? Iată ce alimente trebuie să eviţi