Albuşul de ou,periculos pentru alergici

Devenite populare pentru bogăţia de vitamine,minerale (calciu,magneziu,potasiu,fosfor),proteine pe care le au,ouăle sunt extraordinare pentru organism. Există,însă,şi o latură negativă a acestui aliment:cantitatea mare de colesterol pe care o au,este exact ceea ce nu-ţi trebuie când vrei să slăbeşti.

Totuşi,nu renunţa la ou,pe care-l poţi mânca mai rar,de exemplu,unul pe săptămână sau 2-3 pe lună. Trebuie să uite de existenţa ouălor,în special a albuşului,numai cei care au alergie la ele,din cauza proteinelor lor,prezente mai ales în albuş,dar şi cei care au probleme cu bila,pentru că nu sunt deloc uşor de digerat.

Băuturile care conţin cafeină dau dureri de cap

Cafeaua,ceaiul negru şi băuturile carbogazoase care conţin cafeină sunt ideale în caz de oboseală şi dureri de cap,pentru cei care nu au obiceiul de a bea prea des.

Cafeina are efect vasodilatator cerebral,reduce intensitatea şi durata migrenelor. În plus,este analgezică,mai ales dacă este asociată cu medicamente tip aspirină sau paracetamol.

Pentru persoanele «virgine» la cafeină,o ceaşcă de cafea tare împreună cu două aspirine şi o oră de relaxare într-o cameră liniştită constituie un tratament miraculor împotriva migrenelor”,explică Dr. Mihaela Bilic în volumul „Carte de nutriţie a familiei. Sănătatea are gust” (Edutura Curtea Veche,2011)

Din păcate,pentru cei care preferă băuturile bogate în cafeină şi le beau foarte des,efectul este exact opus:

-declanşându-se migrena

-consumate în orele după-amiezii,afectează şi somnul de noapte,făcându-te să pierzi ore bune de odihnă.

-nu înlătură stresul. Temporar dau o stare de bine,care este în scurt timp urmată de revenirea dispoziţiei proaste,ceea ce duce la nevoia de şi mai multă cofeină.

-deshidratează,care stimulează urinarea frecventă şi implicit,eliminarea apei din corp.

-creşte presiunea sângelui,ceea ce poate să producă riscul de hipertensiune

Pont

Pentru a avea mai multă energie în timpul zilelor de lucru,înlocuieşte cafeaua cu ceaiul verde,care va prelungi starea de bine şi te va energiza pentru o perioadă mai lungă de timp.

Brânza scade efectul antibioticelor

Un aliment sănătos,brânza „consumată la finalul unei mese,oferă protecţie împotriva atacului acid al bacteriilor datorită «scutului» format de grăsimi şi cazeină (o protein din lupte),în plus calciul şi fosforul din compoziţia brânzei au acţiune de neutralizare a acidităţii şi stimulează remineralizarea smalţului”,afirmă Dr. Mihaela Bilic în cartea menţionată mai sus.

Nici brânza nu este lipsită de efecte negative:

-împiedică antibioticele să-şi facă efectul

-creşte colesterolul,mai ales brânza grasă,de oaie sau brânza topită

-îngroaşă vasele de sânge şi creşte riscul bolilor de inimă,mai ales de atac de cord