Cafea

 

Studiile arată că persoanele care consumă cafea moderat trăiesc mai mult. Un studiu recent a monitorizat obiceiurile de consum a peste 300.000 de subiecţi,timp de 30 de ani. Rezultatele,publicate într-o revistă ştiinţifică,arată că subiecţii care consumeau cafea zilnic,în cantităţi moderate,prezentau risc mai scăzut de maladii cartiovasculare şi de afecţiuni neurologice. Explicaţiile cercetătorilor:cafeaua conţine o varietate de antioxidanţi care protejează organismul şi au efect antiîmbătrânire. Concentraţia de cafea din antioxidanţi ar fi mai mare chiar decât cea din multe legume şi fructe.

 

 

Ceai

 

Ceaiul verde,arată studiile,scade riscul de moarte prematură şi incidenţa bolilor cardiovasculare. Un studiu japonez recent a arătat că subiecţii care beau mai mult de 5 căni de ceai verde pe zi prezintă mai puţine riscuri de infarct,atac vascular cerebral şi de boli respiratorii. Un alt studiu arată că un consum regulat de ceai verde scade mortalitatea din alte cauze decât cele de natură cardiovasculară cu 24 %. Acest ultim studiu a avut peste 130.000 de subiecţi cu vârste între 18 şi 95 de ani. Ingredientele magice din ceaiul verde sunt tot antioxidanţii. Şi alte tipuri de ceai sunt benefice pentru sănătate.

 

 

Apa

 

Dacă nu îţi place să bei cafea sau ceai la micul dejun,bea apă,susţin cercetătorii. Un pahar mare cu apă,în care ai adăugat puţină zeamă de lămâie,aduce mari beneficii organismului. Apa stimulează funcţia renală,sistemul digestiv şi echilibrează nivelul fluidelor din corp. Cei care beau 5 pahare cu apă pe zi prezintă un risc mai mic de a face infarct,comparativ cu cei ce beau doar două pahare cu apă,arată un studiu american.