Te ajută să slăbeşti

Pare greu de crezut,dar un supliment alimentar cu vitamina D ar putea să încetinească procesul de îngrăşare inevitabil odată cu înaintarea în vârstă. Potrivit unui studiu apărut în publicaţia americană „Sănătatea femeii“ dintre cele 4.600 de femei cu vârste de peste 65 de ani,care au luat parte la cercetare,acelea care aveau carenţe de vitamina D au luat în greutate,în 4 ani,cu aproximativ un kilogram mai mult decât cele care aveau suficientă vitamina D. 

Reduce riscul apariţiei unui fibrom uterin

O tumoare necanceroasă precum fibromul uterin este totuşi periculoasă pentru că se poate mări îngrijorător de mult,dând dureri mari. Vitamina D reuşeşte să stopeze formarea şi chiar evoluţia fibromului. Femeile cu vârste între 35 şi 49 de ani care obişnuiesc să ia suplimente de vitamina D,în perioadele din an în care nu pot beneficia de prezenţa soarelui,au un risc cu 32% mai mic de a suferi de pe urma dezvoltării unui fibrom uterin.

Atenţie!

Un nivel de vitamina D de peste 5 mcg pe zi,la copii şi la adulţii cu vârste de până în 51 de ani,crescut ca urmare a luării de suplimente,afectează rinichii şi muscultura.

Păstrează colesterolul în limite normale

În special atunci când ajung la premenopauză sau menopauză,femeile au nevoie de un plus de vitamina D. Nu numai că are rolul de a scădea riscul apariţiei unor boli de inimă,dar nu permite creşterea nivelului de colestrol„rău“. O susţine o cercetare realizată anul trecut de o echipă de cercetători americani pe un eşantion de 600 de femei. La cele care au luat suplimente cu vitamina D s-a înregistrat o creştere a nivelului de colestrol „bun“.

Argumente în plus în favoarea vitaminei D

-întăreşte sistemul de apărare al organismului

-susţine sănătatea oaselor şi dinţilor,a creierului,a sistemului nervos şi circulator

-reglează nivelul de insulină în cazul bolnavilor de diabet

Procură-ţi vitamina D din alimentaţie,consumând cât mai des:

-sardine,macrou,somon,ton

-gălbenuşuri de ou

-ulei de ficat de peşte (o lingură pe zi)