Iată care ceaiuri induc starea de somnolenţă:

Ceai de muşeţel

Ceaiul de muşeţel este o băutură relaxantă şi calmantă, care contribuie la reducerea sentimentului de anxietate. În plus, o ceaşcă de ceai de muşeţel cald te ajută să dormi mai bine. Muşeţelul nu este doar un remediu pentru insomnie, ci este un tratament excelent împotriva problemelor digestive, tulburări care afectează de multe ori calitatea somnului.

Ai nevoie de:

-    muşeţel uscat, în funcţie de cât de concentrat îl vrei
-    250 ml apă

Mod de preparare:

Pune apa într-un ibric la încălzit, iar când începe să fiarbă adaugă muşeţelul. Îndepărtează vasul de pe foc, acoperă-l cu o farfuriuţă şi lasă-l 5 minute ca să facă infuzie. Strecoară-l şi toarnă ceaiul obţinut într-o cană. Dacă vrei, îl poţi îndulci cu o linguriţă de miere.

Ceai de valeriană

Această plantă este folosită pentru combaterea insomniei, ea te ajută să dormi mai profund şi să adormi mai repede. Datorită proprietăţilor pe care le conţine, valeriana poate fi o băutură energizantă pentru zi, sau una relaxantă – pe care trebuie s-o bei înainte de a te băga în pat.

Ai nevoie de:

-    250 ml apă
-    1 lingură de flori de valeriană (uscate)

Mod de preparare:

Adaugă florile de valeriană în apa fierbinte, lasă-le să facă infuzie 5 minute, apoi stecoară ceaiul. Se bea seara, cât este cald.

Ceai de lavandă

Ceaiul de lavandă stimulează relaxarea în timp ce reduce tensiunea arterială şi bătăile inimii. În plus, ceaiul de lavandă este una dintre cele mai eficiente băuturi împotriva insomniei. Este recomandat să se bea cu jumătate de oră înainte de culcare.

Ai nevoie de:

-    1 lingură de flori de lavandă (proaspete sau uscate)
-    500 ml apă

Mod de preparare:

Pune apa la fiert într-un ibric. Adaugă lavanda, las-o 5 minute să facă infuzie şi apoi strecoară ceaiul. Se bea călduţ.


Credit foto: www.doctorshealthpress.com