Hrişca protejează vasele de sânge

Cu gust plăcut,se află la graniţa dintre aliment şi medicament. Fără gluten,e bogată în calciu,fosfor,magneziu şi vitamina B. E un bun remineralizant,un aliment energetic şi nutritiv,cu rol în protecţia vaselor de sânge-de aceea este şi indicat în cazurile de fragilitate vasculară. Are un gust plăcut şi o comportare bună la fierbere. Poate fi consumată sub forma de păsat (crupe),în plăcintă,în ghiveci de legume. Făina mai poate fi folosită pentru prepararea biscuiţilor.

Din hrişcă se mai fac turtiţe sau clătite. Poţi să obţii o făină gustoasă în felul următor:prăjeşti uşor,într-o tigaie,seminţele de hrişcă,după care le macini ca pe boabele de cafea.

Meiul te scapă de oboseală

Bogat în fosfor,face miracole dacă vrei să scapi de oboseală sau de depresie. Are conţinut ridicat de provitamină A şi e extrem de nutritiv. Nu are gluten. Măcinat fin,poate fi folosit,asemănător grişului. E uşor de gătit.

Secara combate radicalii liberi

Pâinea de secară,care,pe vremuri,era hrana familiilor sărace,este acum extrem de apreciată. Secara e bogată în mangan şi antioxidanţi,care neutralizează radicalii liberi,şi în fibre (16%). Pâinea din secară completă,cu drojdie,este mai bogată în substanţe nutritive.

Consumul regulat de pâine de secară scade riscul maladiilor cardiovasculare şi aterosclerozei. Contribuie la fluidizarea sângelui.


Citeşte şi:

7 „şmecherii” ca să-ţi iasă un grătar ca la carte!

Iată cum slăbeşti sănătos după ce ai născut!