Uneori, amestecarea anumitor alimente nu este o idee bună şi aceste combinaţii arată acest lucru. Nu toţi micronutrienţii sănătoşi şi vitaminele funcţionează bine împreună. De fapt, uneori chiar îşi pot bloca absorbţia reciproc.

Există lucruri pe care le puteţi face pentru a reduce probabilitatea de a face aceste combinaţii nedorite. Cea mai bună opţiune este să consumi mâncăruri sănătoase care nu amestecă mai mult de cinci elemente.

Substanţele nutritive esenţiale care nu reacţionează bine împreună sunt:

Fier

Această substanţă nutritivă este responsabilă de stimularea sistemului imunitar şi a energiei, prevenind stresul şi depresia. Alimentele care sunt sursă de fier sunt: carnea roşie, ficatul, fulgii de ovăz, fasolea şi mazărea. În plus, fierul acţionează foarte bine împreună cu vitamina C, deoarece ea ajută în absorbţia corectă a fierului. Citricele, ardeiul gras roşu şi varza conţin vitamina C.

Zinc

Printre alimentele bogate în zinc se numără următoarele: seminţele de dovleac, nucile, ficatul, fasolea, seminţele de pin. Datorită acestui mineral, imunitatea este întărită, avem mai multă energie, capacitatea de memorare creşte, oasele, părul şi unghiile devin puternice. În plus, sunt prevenite afecţiuni ca diabet şi artrită.

Zincul merge foarte bine cu mangan, care poate fi asimilat de organism din struguri, căpşuni, afine şi zmeură, dar şi din legume ca morcov, fasole, sfeclă roşie, spanac, ceapă, usturoi. Nu este recomandat să le consumi împreună cu produse lactate, cafea, ceai, ciocolată. În plus, nu le combina nici cu produse bogate în calciu şi fibre.

Calciu

Acest mineral poate fi asimilat de organism din produse lactate – lapte, iaurt, brânză, smântână.În plus, calciul întăreşte oasele şi dinţii. El poate fi combinat cu alimente bogate în potasiu, substanţă nutritivă care poate fi luată din caise uscate şi stafide. În schimb, produsele lactate pot avea efecte secundare când sunt combinate cu morcov, dovleac, sfeclă roşie, varză şi ridichi.

Credit foto: www.health.com