Dieta South Beach

Este un tip de dietă care-ţi permite să alegi dintr-o varietate de alimente,fără a fi nevoie să ai grijă la mărimea porţiilor sau să-ţi calculezi aportul caloric,de grăsimi sau carbohidraţi. Se bazează pe principiul înlocuirii carbohidraţilor „răi” şi a grăsimilor care te îngraşă,cu surse bune de carbohidraţi şi grăsimi,mâncate în cantităţi moderate.

În primele două săptămâni sunt şanse mari să slăbeşti între 4 şi 6 kilograme,apoi aproximativ 500 de grame sau maximum 1 kilogram pe săptămână.

În primă fază,elimini alimentele care conţin carbohidraţi „răi”,apoi creşti aportul de carbohidraţi cu 25%,urmând să ajungi să ai în dieta zilnică aproximativ 30% carbohidraţi „buni”. Pentru a te menţine în formă,este recomandat să păstrezi acest procentaj pe termen lung.

Regim de 3 zile

Numit şi dieta cardiacilor,regimul de 3 zile duce la o scădere rapidă în greutate,fiind folosită în spitale pentru ca pacienţii cu multe kilograme în plus să slăbească înainte de o intervenţie chirurgicală. Constă în mâncarea unor cantităţi mici de ton,ouă,carne slabă,legume,fructe proaspete. Pentru condimentare,poţi folosi piper,sare,sos de roşii,iar zahărul trebuie eliminat.

În primele trei zile se poate slăbi cu până la 5 kilograme,apoi până la 20 pe lună. Totuşi,fiind o dietă cu puţine calorii,e greu de ţinut mai mult de 3 zile,de aceea e bine să faci o pauză de circa 5 zile înainte de a relua regimul.

Nu uita!

Pentru hidratare,evită sucurile din comerţ,energizantele pe durata dietei şi bea zilnic 2 litri de lichide,îndeosebi apă!

Model de meniu

Ziua 1

Mic dejun

Sucul de la o jumătate de grepfrut,o felie de pâine integrală cu unt de arahide.

Prânz

225 g ton cu o felie de pâine integral şi o ceaşcă de ceai.

Cină

85 g carne de pui cu 100 g fasole verde,100 g morcovi,un măr.

Ziua 2

Mic dejun

1 ou,o jumătate de banană şi o felie de pâine integrală.

Prânz

250 g ton sau brânză de vaci,8 covrigei sau o felie de pâine integrală,o ceaşcă de ceai.

Cină

200 g carne de vită,100 g broccoli,50 g morcovi,o jumătate de banană.

Ziua 3

Mic dejun

5 covrigi,30 g brânză de vaci,un măr,o ceaşcă de ceai.

Prânz

Un ou,o felie de pâine integral,o ceaşcă de ceai.

Cină

250 g ton,100 g morcovi,100 g conopidă sau broccoli,100 g fructe de sezon.

Cura pentru abdomen plat

Acest tip de dietă se ţine o lună,timp în care e posibil să slăbeşti 7 kilograme şi jumătate,topind grăsimea acumulată în zona taliei. La fiecare masă şi gustare,se includ surse de acizi graşi monosaturaţi (măsline şi ulei de măsline,seminţe,nuci,ciocolată neagră,avocado),pentru a asigura senzaţia de saţietate şi excesele culinare.

În primele patru zile,se mănâncă alimente care reduc şi previn balonarea,ceea ce va ajuta la o scădere în greutate. Aportul caloric zilnic trebuie să fie în jurul valorii de 1200. Renunţi la sare,cafea,ceai verde şi negru,zahăr,băuturi carbogazoase în această perioadă,la carbohidraţi,alimente procesate şi care provoacă balonarea (varză,fasole,ceapă).

În următoarele săptămâni până la încheierea lunii de dietă,este recomandat un aport de 400 de calorii la fiecare masă principală. N-ar tebui să-ţi lipsească din meniul zilnic peştele,legumele,verdeţurile,fructele,uleiul de măsline,cerealele integrale.