Sunt mai multe exerciţii pe care le poţi face pentru a menţine ochii sănătoşi, şi anume:

Clipeşte

Dacă lucrezi la calculator, un foarte bun exerciţiu pentru ochi este clipitul. Probabil că spui ”deja clipesc”. Da, este adevărat, dar nu suficient. Eşti foarte concentrată când lucrezi, uitând să mai clipeşti, lucru care nu se întâmplă în alte circumstanţe. Ce poţi face?

Clipeşte mai repede: dacă eşti în pauză la muncă, încearcă să clipeşti mai repede. Clipitul lubrifică şi curăţă ochiul natural, fără să fie nevoie de picături speciale.

Clipeşte mai încet: acest exerciţiu va ajuta la eliberarea tensiunii oculare. Închide-i şi stai aşa câteva secunde. Apoi deschide-i şi repetă.

Pune presiune pe ochi

Îţi mai aminteşti când erai mică şi puneai presiune pe ochi şi apoi vedeai steluţe? Ei bine, acest truc ajută foarte mult. Ajută la eliberarea tensiunii şi relaxarea lor după o zi obositoare. Ce trebuie să faci? Pune presiune pe ochi cu palmele sau cu degetele. Masează pleoape câteva secunde, apoi ţine ochii închişi şi deschide-i din nou.

Mişcă-ţi ochii

Mişcarea este un alt exerciţiu foarte eficient pentru sănătatea ochilor. Deşi ochii se mişcă mereu, ar trebui să facem acest lucru într-un mod special dacă vrem să obţinem rezultate specifice. În acest fel, putem elibera tensiunea din ochi şi ne relaxăm vederea.

Sus şi jos: aceasta este prima mişcare şi constă în privirea în sus şi apoi în jos. Poate fi puţin dificil, aşa că nu te grăbi.

Stânga şi dreapta: al doilea exerciţiu este similar, dar implică privirile spre dreapta şi apoi spre stânga. Este posibil să simţiţi o anumită presiune atunci când faci aceste exerciţii, ca şi cum v-aţi mişca cu forţa ochii. Acesta este un lucru bun.


Credit foto: www.eyeexercises.com.au