Este destul de tentant să pui mâna pe telefon şi să comanzi ceva pentru a scăpa foarte repede de pregătirea prânzului. Totuşi, ideal ar fi să-ţi găteşti tu ceva. Aşa ştii exact ce şi cât pui din ingredientele preferate şi poţi să elimini ceva care ştii că nu-ţi face bine, în caz că ai restricţii culinare. Trei bucătari-şefi de prestigiu, care au primit şi Stele Michelin, unul din Marea Britanie, altul din Australia şi cel din urmă din SUA, şi-au propus să ofere câte o idee de prânz rapid şi uşor de făcut de oricine. Descoperă trucurile lor! 

Sandviş ca la fast-food

Acest tip de sandviş este potrivit şi pentru copii. Bucătarul-şef londonez Greg Marchand a oferit-o Insider.com,spunând că „este mai sănătos decât versiunea de la McDonald's şi de aproximativ 100 de ori mai bun!‟. Mai mult, copiii lui adoră să mănânce acest tip de sandviş care este gata în 10 minute. Ai nevoie de doar câteva ingrediente şi se găsesc în orice frigider.

Bucătarul arată că începe pregătirea unui sandviş prin a pune un ou la prăjit într-o tigaie antiaderentă. El foloseşte un inel special. Apoi, ia o chiflă pe care o taie în jumătate, o unge cu unt în interior.

După ce ouăle s-au prăjit, le scoate din tigaie şi, cât este caldă, pune în ea chiflele la încălzit, pe partea unsă cu unt. Le întoarce apoi pe partea opusă şi, acolo în tigaie,pune peste una dintre părţile chiflei o felie de brânză, un pic de ketchup, o felie de şunculiţă, oul prăjit, sare şi piper.

La final, acoperă cu cealaltă jumătate de chiflă şi transferă totul pe o farfurie. Mai rămâne doar să cheme familia la masă.

Burrito rapid 

Dacă ai resturi de mâncare la alte mese din ziua precedentă, poţi să le refoloseşti combinându-le într-un burrito simplu de făcut.

Bucătarul australian Curtis Stone este încântat să inspire pe cei care gătesc acasă, iar mâncarea mexicană este favorita lui şi a celor din jur în California, locul în care trăieşte în prezent.

Îi place să prepare burrito când este acasă, pentru că este o modalitate bună de a consuma resturile de la mesele anterioare şi de a reutiliza orice ar fi în frigider.

Dacă ai un pic de piept de pui, frige-l pe o plită, taie-l în fâşii şi amestecă-l cu puţin sos iute. Pune puţin pe o lipie, apoi alătură câteva legumele pe care le ai la îndemână, ceapă tăiată julien, fâşii de ardei, fasole sau porumb de la conservă. Poţi folosi şi puţin orez, brânză. La final, rulează lipia şi pune burrito-ul puţin la cuptor cât să se încălzească.

O omletă altfel

Ce poate fi mai rapid de făcut decât o omletă? Totuşi, uneori simţi nevoia de o schimbare a reţetei. Îţi dă un pont bucătarul american Beverly Kim, mamă a trei copii. „Când eşti o mamă care lucrează, vrei ceva delicios, dar foarte rapid”, a spus ea.

Ea pregăteşte adesea familiei omlete în stil tailandez pentru care foloseşte un amestec de sos de soia, sos de peşte şi sos de stridii. Face un amestec de 2-3 legume, orice are în acel moment, ceapă, roşii, varză, porumb sau ardei. Le căleşte puţi în tigaie, adaugă ouăle bătute şi prepară omleta ca de obicei. Serveşte omleta cu garnitură de orez.