Chiar dacă citeşti poate pentru prima dată despre amidonul rezistent,sigur l-ai consumat,pentru că se găseşte în multe alimente bogate în carbohidraţi (pâine,cereale,cartofi).

Dacă până acum credeai că acestea te împiedică să slăbeşti,află că dacă le mănânci reci sau necoapte,îţi oferă multiple avantaje.

De pildă,în timpul digestiei,acest fel de amidon din alimentele cu carbohidraţi se comportă la fel ca fibrele. Sunt rezistente la enzimele din stomac şi absorbite în organism când ajung în intestinul subţire,prin urmare alimentele cu amidon rezistent:

-au un conţinut caloric redus;
-provoacă ficatul să transforme în energie grăsimile acumulate în organism;
-sunt mai bine tolerate,deci nu-ţi provoacă balonare;
-îţi taie pofta de mâncare.

Nu te feri să consumi cartofi

Cartofii au o proastă reputaţie în privinţa siluetei,din cauza numărului mare de calorii şi al carbohidraţilor,dar cercetările recente au relevat că au amidon rezistent. Totul e să-i mănânci în orice fel de mâncare,dar numai atunci când se răcesc.

Dacă în timp ce sunt gătiţi amidonul pe care-l conţin absoarbe apă,pe măsură ce se răcesc,amidonul din ei se cristalizează într-o formă care-l face rezistent.

Alege bananele verzi
Cât nu sunt coapte încă,bananele conţin şi ele amidon rezistent. Chiar dacă nu este prea gustoasă o banană verde,de mărime medie,este cea mai bună alegere dacă vrei să te menţii în formă şi să scapi de colăceii din talie.

Sugestie

Dacă nu agreezi gustul bananei necoapte,tai-o în felii şi amestec-o:

-cu iaurt şi cereale integrale,de preferat ovăz;
-în loc de cereale,adaugă nucă mărunţită în iaurtul cu banană verde şi pune totul la frigider pentru câteva zeci de minute.