Trebuie să mănânci puţin seara

Ei bine,nu,spun specialiştii. Nu trebuie să mănânci prea puţin,pentru că rişti să te apuce foamea noaptea,şi te vei trezi devreme,dornică să potoleşti golul din stomac. Ceea ce nutriţioniştii subliniază e că trebuie să eviţi mâncărurile bogate în proteine şi să dai prioritate glucidelor. Acestea din urmă favorizează producţia de triptofan,care duce la eliberarea serotoninei,care la rândul ei ajută secreţia melatoninei,hormonul somnului.

Mai important decât cantitatea este să numănânci imediat înainte să te culci. Asta duce la creşterea temperaturii corpului şi la risc sporit de reflux gastro-esofagian.

Cea mai bună soluţie este să mănânci,cu minimum 2 ore înainte de culcare,o masă bogată în amidon (paste,spre exemplu). Evită să bei mult seara,evită alcoolul şi berea,care e laxativă.

Siesta împiedică somnul de noapte

Nu e adevărat,spun specialiştii. Studiile arată că ameliorează memoria şi scade stresul. Cu condiţia ca somnul de după-amiază să nu depăşească 30 de minute şi să aibă loc între ora 12.00 şi 14.00. Dacă durează prea mult,atinge faza somnului lent profund,şi te scoli un pic ameţită. Iar dacă adormi după ora 14.00-15.00,asta într-adevăr are efect asupra somnului de noapte.

Dacă te culci devreme,adormi mai repede

Din păcate,lucrurile nu stau aşa. Ritmul circadian,veghe-somn,depinde de orarul nostru biologic şi de „ceasornicul” nostru intern,proprie fiecărui individ. Somnul nostru e programat genetic:unii sunt păsări de noapte,alţii „se culcă cu găinile”. Nu are sens să forţezi organismul să facă ceea ce nu vrea şi nu poate. Dacă eşti pasăre de noapte,nu are rost să te culci mai devreme,te vei foi în zadar în aşternut.

Ceea ce poţi face însă este să respecţi orare regulate de culcare şi trezire,chiar şi în weekend.


Citeşte şi:

Piersicile,săţioase şi cu puţine calorii

Cerealele,izvor nesecat de energie