Nutriţioniştii demonstrează că mâncatul seara,mai devreme ca de obicei,îţi aduce o serie de beneficii pentru sănătate.

Control mai bun al greutăţii

Când mănânci la ore târzii din noapte,ai tendinţa de a te înfrupta cu preparate cu multe calorii sau cu puţine substanţe nutritive. În plus,dacă ai sărit peste o masă în timpul zilei,ai şanse mai mari să mănânci excesiv,ca răspuns la foamea intensă. A sări peste micul dejun,în special,duce la un răspuns mai viguros al organismului la insulină – ceea ce creşte riscul de acumulare de depozite adipoase şi de obezitate.

 

Mai puţine arsuri „în capul pieptului”

Arsurile gastro-esofagiene se pot agrava când stai întinsă la orizontală. O cale pentru a le evita este să nu mănânci târziu,chiar înainte de a te pune în pat,şi să eviţi preparatele grase şi în porţii mari. Mâncând mai devreme,îi dai organismului şansa să digere corespunzător,ceea ce scade riscul refluxurilor acide.

 

Un somn de calitate

Refluxurile acide cauzate de mâncatul înainte de culcare pot interfera cu calitatea somnului. Arsurilor li se pot adăuga dureri abdominale,sau nevoia imperioasă de a merge la toaletă (dacă ai băut multe lichide). Optează pentru porţii mai mici,uşoare,de iaurt sau lapte degresat,cereale,biscuiţi din grâu integral.

 

Citeşte şi:

De ce e bine să mănânci pere

Legume care-ţi întăresc imunitatea