Restricţiile alimentare din timpul postului presupun o reducere a aportului caloric,ceea ce atrage o scădere a greutăţii corporale-  dar te poate aduce şi în situaţia de a suferi de carenţe de vitamine şi minerale sau de a pierde masă musculară.  Mai mult,corpul intră într-o etapă de conservare,arzând caloriile mai încet.

Prin reducerea metabolismului,creşte riscul de a lua din nou în greutate după finalizarea postului. De aceea,este necesar să nu-ţi lipsească alimente care suplinesc lactatele,brânzeturile şi carnea.

Previi pofta de dulce cu legume uscate

Fasolea boabe,lintea,năutul,mazărea îţi acoperă necesarul zilnic de proteine şi de fibre,în lipsa alimentelor „de dulce“. Un alt atu al lor,de luat în considerare mai ales dacă vrei să slăbeşti,este acela că scad pofta de mâncare exagerată,alungându-ţi gândul de la tentaţiile culinare,inclusiv de la dulciuri.

Ca să alungi pofta de deserturi,sporeşte cantitatea de fructe în stare crudă,de legume şi cereale care conţin amidon rezistent,cum sunt cartofii copţi,orezul brun,ovăzul,quinoa,müsli. Toate au puţine calorii,se digeră lent şi nu ameninţă să crească nivelul glicemiei,factor de risc al obezităţii.

Scazi aportul de carbohidraţi

Vei reuşi să slăbeşti în mod sănătos în timpul postului dacă nu cazi în capcana de a mânca mai multe alimente cu carbohidraţi.

Pastele,produsele de patiserie de post,biscuiţii,covrigeii,cartofii,pâinea te îngraşă dacă sunt consumate în exces,te lipsesc de grăsimi bune,de vitamine şi minerale. De aceea,consumă alimente cât mai diverse. Include în dietă fructe de sezon,legume crude,preparate la aburi sau la cuptor,seminţe,nuci,peşte (în zilele în care se permite).

Foloseşti alimente cu rol depurativ

Legumele şi fructele intens colorate,roşii,portocalii,verzi,violee,dar şi negre au un conţint ridicat de antioxindanţi care combat îmbătrânirea cauzată de acţiunea oxidativă a rdicalilor liberi şi stimulează procesul de ardere a grăsimilor.

Sfecla,morcovii,ridichea,varza roşie,ceapa roşie,citricele intensifică procesul natural de detoxificare,ajutând ficatul să se debaraseze de toxine şi organele vitale să-şi regăsească echilibrul pierdut în urma unui tratament medicamentos,a trecerii la sezonul rece,a poluării.

Sfatul specialistului

Dr. Corina Zugravu,medic primar Nutriţie şi Igiena Alimentaţiei,Institutul de Sănătate Publică,Bucureşti

Pentru cei învăţaţi cu gustul cărnii,mâncarea vegetală poate parea fadă,deci recurg la prăjeli şi rântaşuri,la adăugarea de mult ulei,sare sau chiar zahăr,dacă vorbim de deserturi. Găteşte ca de obicei,dar adaugă în preparate condimente care dau un gust bun oricărui fel de mâncare!

Sursă foto:123RF