1. Citeşte câteva pagini,să-ţi oboseşti ochii

Dacă te chinui să adormi la loc,ia cu tine în pat o carte sau o revistă şi păstrează o luminănu prea puternică în cameră. Sunt de evitat romanele de aventuri sau poliţiste,pentru că în loc să te sedeze,vor avea efectul opus.

Atenţie!

Cititul pe telefon,laptop sau tabletă te va ţine trează,din cauza expunerii la lumina albastre pe care o emit aceste dispozitive electrice. Şi alte ecrane bazate pe tehnologia LED au acelaşi efect asupra ta.

2. Rămâi lungită în pat

Cu cât te vei mişca mai mult prin casă,cu atât sunt mai multe şanse ca organismul tău să creadă că e timpul să se pună în mişcare,să se trezească. Dacă vrei să te ţii ocupată până reuşeşti să adormi,alege ceva care-ţi permite să stai la orizontală şi să faci puţine mişcări.

3. Amână mâncatul pentru dimineaţă

Crezi că dacă o să iei o gustare în toiul nopţii e posibil să te ia iarăşi somnul? Din contră,aşa te vei obişnui să te trezeşti ca să mănânci. Creierul tău va crede că e nevoie de alimenteîn plus chiar şi în timpul somnului nocturn. Dacă nu-ţi dă pace senzaţia de foame,poţi face un ceai sau bea puţină apă. Eventual,pregăteşte-ţi de cu seară o cană de ceai pe care s-o ai pe noptieră.

Extrasfat pentru a doua zi

Renunţă la somnul de prânz! Dacă ai ocazia să dormi după o noapte albă,nu te lăsa sedusă de ideea că vei recupera somnul pierdut printr-o siestă. Aşteaptă până noaptea următoare,altfel îţi vei obişnui creierul cu trezirile nocturne regulate.