Nu e atât de greu să ai un corp de invidiat,dacă respecţi câteva reguli de bază ale alimentaţiei corecte. Dar nu e vorba doar de alimentaţie. Când vine vorba de slăbit,la fel de mult contează şi atitudinea,şi sănătatea!

Sănătatea primează!

Chiar dacă ai acelaşi număr de kilograme şi aceeaşi vârstă cu o altă femeie,cel mai probabil aveţi o linie diferită a corpului. Şi,în plus,metabolisme diferite. Aşa că,atunci când te hotărăşti să slăbeşti nu ar trebui să te intereseze cum arată X sau Y şi ce diete au urmat. S-ar putea să nu te ajute la nimic. Recomandat este să-ţi calculezi indicele de masă corporal (IMC). E o cifră care-ţi permite să estimezi dacă eşti prea slabă,într-o formă bună sau supraponderală. Se calculează împărţind înălţimea (cm) la greutate (kg) şi ridicând rezultatul la pătrat. Cât timp indicele e cuprins între 18,5 şi 25,greutatea ta e normală din punct de vedere al sănătăţii. Acest indice e un reper,un punct de plecare,care-ţi spune dacă numărul de kilograme e periculos pentru sănătatea ta! Pentru că nu toată lumea încearcă să slăbească doar de dragul frumuseţii!

Ai nevoie de suficientă energie!

Pentru o eficacitate maximă,cura ta de slăbire nu trebuie să se bazeze pe restricţii alimentare prea severe. Riscul e acela de a pune la loc,extrem de repede,toate kilogramele pierdute şi încă unele în plus. După mai multe săptămâni sau chiar luni în care ai ţinut un regim redus în calorii,organismul tău se obişnuieşte să funcţioneze în acest fel. Orice calorie adăugată în plus unui astfel de regim riscă să se depună imediat. Un ritm rezonabil de a pierde în greutate? 500 de grame pierdute într-o săptămână. Nu uita:cu cât slăbeşti mai repede,cu atât mai multe şanse ai de a repune toate kilogramele la loc!

Alege-ţi alimentele aliate!

Pentru a fi în cea mai bună formă,corpul tău are neovie să primească în fiecare zi un aport nutritiv. Pentru a evita să pierzi din masa musculară,e important să te asiguri că organismul tău primeşte suficiente proteine. Consumă,aşadar,produse lactate semidegresate,peşte,carne slabă. Cât despre grăsimile nesaturate de care ai nevoie,ia-le din uleiul vegetal,margarină,fructe uscate uleioase (nuci,alune). Nu trebuie să renunţi complet nici la glucidele complexe,cum ar fi pâinea,care îţi dau o stare de saţietate de lungă durată. Nu uita nici să consumi suficiente fibre,vitamine şi antioxidanţi,din cereale,fructe şi legume! Pentru că ele sunt alimentele aliate oricărei siluete frumoase!