Tocană iute de legume

Ai nevoie de:2 linguri de ulei de măsline,3 căţei de usturoi mărunţiţi,un ardei gras verde mărunţit,un ardei gras roşu mărunţit,o ceapă medie mărunţită fin,  3 fire de frunze de ţelină tocate,o cutie de roşii decojite,4 căni de apă,2 căni de fasole verde fiartă şi scursă,o cană de fasole roşie fiartă şi scursă,un ardei iute mărunţit.

Pentru amestecul de condimente:o linguriţă boia de ardei iute,o linguriţă de curcuma,2 linguriţe de piper negru,o linguriţă de piper roşu zdrobit,o linguriţă de praf de usturoi,o linguriţă de praf de ceapă,2 linguriţe de chimion (cumin) măcinat,o linguriţă de sare,o linguriţă de paprika,  o linguriţă de oregano.

Într-o tigaie mare,antiaderentă,adaugă uleiul de măsline,usturoiul,ardeii,ceapa şi frunzele de ţelină  şi lasă la foc mediu până ce legumele se înmoaie. Adaugă roşiile,  amestecul de condimente,4 căni de apă şi amestecă. Lasă să fiarbă timp de 20 de minute. Adaugă fasolea verde şi roşie,ardeiul iute mărunţit (poţi renunţa la el dacă nu-ţi plac mâncărurile excesiv de condimentate),şi mai lasă la fiert încă 30 de minute.

 

Omletă cu brânză şi broccoli. O prepari în mai puţin de 3 minute,şi are numai ingrediente sănătoase în compoziţie! Poţi înlocui broccoli cu ciuperci,ardei gras,roşii,ceapă verde.

 

Burger din carne de curcan cu garnitură de legume. Carnea de curcan e săracă în calorii şi gustoasă. Pentru mai mult gust şi aport suplimentar de antioxidanţi naturali,serveşte burgerul cu un pic de cremă de avocado (avocado,ulei de măsline,sare,piper). Adaugă în carne,înainte de a o găti,condimente iuţi (boia iute,pieper),care „ard” mai bine caloriile.  Prăjeşte legumele la foc iute,în wok,sau fierbe-le.