Fibrele se găsesc în cantităţi mari în fasole, broccoli, spanac şi seminţe. Dacă ştii că aceste alimente nu fac parte din meniu tău, există posibilitatea ca organismul tău să fie privat de cantitatea necesară de fibre. Aceasta ar trebui să fie de 14 g la 1000 de calorii, ceea ce înseamnă că ai avea nevoie de aproximativ 30-40 de grame de fibre în fiecare zi. De exemplu, pentru a-ţi face o idee, două felii de pâine cu multicereale la micul dejun conţin 6 g din necesarul zilnic.

Îţi este foame imediat după ce ai mâncat

Dacă nici nu ai apucat să te ridici bine de la masă şi deja ai o stare de foame, acesta este un semn că nu ai consumat suficient de multe fibre, ci mai degrabă o masă bogată în carbohidraţi. Explicaţia este aceea că fibrele formează un gel în interiorul tractului digestiv care duce la încetinirea absorbţiei substanţelor nutritive în sânge.

Duci lipsă de energie

În momentul în care mănânci o mulţime de carbohidraţi simpli, corpul va produce mai multă insulină imediat după ce ai mâncat. În schimb, nivelul zahărului din sânge creşte treptat în urma consumului de fibre, ajutându-te să ai mai multă energie pe tot parcursul zilei.

Nu poţi slăbi

Motivul pentru care se întâmplă acest lucru este simplu: cu cât avea o masă mai bogată în fibre, cu atât mai sătulă te vei simţi, ceea ce înseamnă că vei mânca mai puţine calorii. De obicei, alimentele bogate în fibre necesită o mestecare mai îndelungată şi, odată ajunse în stomac, se digeră mai greu.