Nu dormi suficient

Un studiu american a confirmat că există o legătură între calitatea somnului,orele de odihnă şi indicele de masă corporală. Cercetătorii au remarcat că orele mai puţine de somn duc la un dezechilibru hormonal care îndeamnă organismul să se hrănească suplimentar. Şi stresul poate fi responsabil de diminuarea calităţii şi duratei odihnei,ceea ce iarăşi duce la foame. Prin urmare,nevoia de a „ciuguli” poate fi neutralizată cu un somn pe cinste.

Te uiţi prea mult la televizor

Dacă ai obiceiul să priveşti la emisiunea preferată având pe genunchi un platouaş bine garnisit... să nu-ţi fie de mirare că ţi se face iar foame. Un studiu englez arată că micul ecran focalizează toată atenţia privitorului,făcându-l să uite ce şi mai ales cât au mâncat. Prin urmare,când stai cu ochii în ecran,nu ai acel sentiment de saţietate. De îndată ce emisiunea s-a terminat,dai iama în frigider!

Mănânci prea mult zahăr

Sună paradoxal,dar zahărul „cheamă” şi mai mult zahăr. Consumul de zahăr duce la dezechilibre hormonale care încetinesc producerea de leptină (hormon al saţietăţii) şi cresc secreţia de grelină,hormonul care duce semnalul foamei la creier.

Prin urmare,fără a elimina total din dietă deserturile,impune-ţi să le mănânci în cantităţi limitate şi,când pofta de dulce nu se potoleşte,să înlocuieşti zaharurile procesate cu un fruct.


Citeşte şi:

Cum poţi să slăbeşti fără să ţii regim

Ce zici de noua dietă cu fructe exotice?