Banana îţi oferă o multutdine de substanţe nutritive:potasiu,magneziu,vitamine(B6,C),antioxidanţi,fibre,carbohidraţi. Nivelul antioxidanţilordin banane creşte uşor pe măsură ce fructul se coace. De asemenea,bananele sunt mai dulci pe măsură ce amidonul din compoziţie se transformă în zaharuri simple.

Bananele pot înlocui untul sau uleiul din reţete. Pot fi amestecată cu îngheţate,se pot folosi în cocteiluri.

Iată 3 reţete în care foloseşti banane foarte coapte:

Pâine de banane

-2 banane

-o jumătate de cană de fulgi de ovăz

-3 ouă

-o jumătate de cană de lapte

-o linguriţă de praf de copt

-un plic de zahăr vanilat

-nuci

Preîncălzeşte cuptorul. Zdrobeşte bananele bine,amestecă cu ouăle şi laptele,mixează bine. Amestecă restul ingredientelor în mix,până ce capătă consistenţă. Unge o tavă,întinde aluatul. Lasă la copt timp de 35-40 de minute (până când o scobitoare înfiptă în aluat rămâne curată când o scoţi).

 

Clătite cu banane

-1 ou întreg şi 2 albuşuri

-o banană mică coaptă

Zdrobeşte banana şi adaugă oul în ea,amestecă până la omogenizare. Fă clătite într-o tigaie încălzită,în care ai pus puţin ulei.

 

Cremă îngheţată

-o banană îngheţată

-un pliculeţ de zahăr vanilat

-puţină zeamă de lămâie

-o jumătate cană de brânză de vaci dulce,moale

-o lingură,două de lapte

Amestecă bine toate ingredientele,pune-le într-un vas de plastic şi lasă la frigider timp de 30 de minute. După aceea,amestecă totul cu o lingură,ca să spargi cristalele de gheaţă,lasă la frigider încă o jumătate de oră,amestecă iar.

 


Citeşte şi:

Tort „răsturnat" cu ananas

Ştii care sunt avantajele cuţitelor ceramice?