1. Seminţele de susan

Nu este nevoie să bei lapte pentru a oferi organismului doza necesară zilnică de calciu, căci 50 de grame de susan conţin 351 mg de calciu, mai multe decât are o cană cu lapte, şi anume 291 mg. Consumate zilnic, ca atare sau adăugate în salate, 2 linguri de susan sunt suficiente pentru a-ţi întări sistemul osos.

2. Brânza

Gustoasă şi ideală pentru micul dejun, crema de brânză conţine calciu, zinc, vitamina A, iod şi acid folic. Unul dintre sortimentele care furnizează cea mai mare cantitate de calciu este considerat a fi, potrivit nutriţioniştilor, brânza Cedar.

3. Alune

Alunele, consumate cu moderaţie, ar trebui să facă parte din meniul tău zilnic. Pentru a te putea bucura de beneficiile pe care le aduc organismului, printre care se numără aportul de calciu şi micşorarea colesterolului, consumă nu mai mult de 50 de grame pe zi.

4. Broccoli

Face parte din categoria legumelor verzi care nu ar trebui să lipsească niciodată din regimul tău alimentar, dacă îţi doreşti o sănătate de fier. Bogat în calciu, fier, mangan, zinc, vitamine şi minerale, broccoli este recomandat pentru întărirea sistemului osos şi în curele de slăbit, datorită numărului caloric scăzut. Pentru a-şi menţine proprietăţile, se prepară termic doar câteva minute.