1. Zahărul

Zahărul consumat în exces nu aduce niciun beneficiu organismului, ba dimpotrivă, măreşte riscul apariţiei obezităţii, de a face carii, diabet de tip 2 sau inflamaţii. De asemenea, hrăneşte bacteriile rele din organism, favorizând astfel dezvoltarea cancerului şi destabilizarea sistemului imunitar. Din cauza gradului ridicat de aciditate pe care o provoacă, zahărul cauzează apariţia inflamaţiilor. De aceea, este indicat să eviţi băuturile acidulate, prăjiturile, produsele de patiserie şi alte preparate procesate. Ca substitut, poţi folosi îndulcitori naturali precum siropul de agave, mierea sau siropul de arţar.

2. Uleiurile pentru gătit

Folosite acasă, dar şi în restaurante, uleiurile pentru gătit au un conţinut ridicat de acizi grasi Omega-6, care consumaţi în exces provoacă apariţia inflamaţiilor în întreg organismului. În categoria acestor uleiuri sunt incluse uleiul de seminţe de struguri, cel de porumb sau de floarea soarelui. La polul opus, cele mai recomandate uleiuri pentru gătit cele de macadamia, de avocado ori de cocos.

3. Produse care conţin îndulcitori artificiali

Produsele care conţin zaharuri procesate dăunează sănătăţii şi provoacă diverse reacţii alergice. Aceştia se regăsesc în dulciurile şi în preparatele procesate. Verifică etichetele produselor înainte de a le cumpăra şi evită-le pe cele care conţin denumiri precum sirop de porumb, dextroză, fructoză, zaharoză sau maltoză. Optează pentru variante naturale de îndulcitori precum mierea, curmalele sau stevia.

4. Grăsimile trans

De ce trebuie să le eviţi? Deoarece cresc nivelul rău al colesterolului şi reduc nivelul colesterolului bun, provocând, în acelaşi timp, reacţii inflamatorii. Nici grăsimile saturate nu sunt mai prietenoase cu sănătatea ta, reprezentând cauza apariţiei celor mai multe boli de inimă. Unde se găsesc? În produsele prăjite, de patiserie, în cele preparate cu ulei parţial hidrogenat, alimente îngheţate şi în margarină.