Anul trecut,în America,alimentele puternic procesate,cum ar fi snacks-uri sărate,produsele congelate şi cerealele pentru micul dejun au fost în topul celor mai achiţionate produse,alături de sucurilecarbogazoase.

Ceea ce pui în coşul de cumpărături joacă un rol foarte important în sănătateaşi bunăstarea familiei tale. Rafturile supermarketurilor sunt pline cu tone de alimente sănătoase şi nesănătoase. Nu trebuie decât să înveţi să faci alegeri corecte,când mergi printre ele. Aici sunt 5 alimente cu care nu trebuie să ajungi niciodată la casă.

1. Cu cele bogate în zaharuri şi carbohidraţi nesănătoşi

Sari peste alimentele cu un conţinut ridicat de zaharuri simpli,numite şi carbohidraţi simpli. Cerealele prelucrate pentru micul dejun,prăjiturile,produsele de panificaţie,îngheţata şi sucurile sunt pline de aşa ceva. Zaharurile simple sunt absorbite rapid,ridicând nivelul de zahăr din sânge. Acest lucru declanşează o reacţie la insulină. La scurt timp,te simţi înfometată şi vrei mai mult zahăr. În plus,caloriile absorbite rapid sunt stocate sub formă de grăsime.

Alege produse din cereale integrale 100%,inclusiv pâinea. Dacă ai poftă de ceva dulce,optează pentru fructele de sezon preferate.

2. Carnea plină de nitraţi şi de grăsimi saturate

Carnea prelucrată,cum ar fi mezelurile,şunca,cârnaţii şi hot dogul conţin nitraţi,aditivi chimici care păstrează prospeţimea. Nitraţii sunt asociaţi cu un risc ridicat de a dezvolta cancer la stomac şi alte boli degenerative. Aceste produse sunt,de asemenea,pline de grăsimi saturate nesănătoase care pot creşte colesterolul "rău",un factor de risc pentru bolile de inimă şi accidente vasculare cerebrale.

3. Alimentele cu ingrediente greu de pronunţat

Au sulfat de fier,mononitrat,tiamină sau glutamat de sodiu? Urmează acest sfat:în cazul în care un produs conţine ingrediente care necesită urmarea unui curs de chimie pentru a le înţelege sau dacă nu poţi pronunţa 5 dintre ele, nu îl pune în coş.

4. Alimentele sănătoase false

În categoria asta intră acele alimente înşelătoare,care spun că au "conţinut scăzut de grăsimi",cum ar fi anumite prăjituri,sosuri pentru salate sau iaurturi. Priveşte cu atenţie eticheta. Pentru a compensa pentru aromă,acestea sunt,în mod inevitabil,bogate în zahăr sau sare.