Balonarea frecventă poate fi incomodă,dar pentru multe femei aceasta afectează încrederea în sineşi modul în care se simt în propria lor piele.

1. Tratamentul cu antibiotice

Utilizarea de antibiotice pe termen lung sau în mod frecvent poate cauza balonare. Antibioticele modifică flora digestivă,permiţând bacteriilor care sunt în organism să preia controlul. Anumite persoane pot avea,de asemenea,poftă de dulce sau de alimente bogate în carbohidraţi,pot simţi o stare de oboseală şi pot avea infecţii vaginale,ale pielii sau fungice.

Vestea bună este că acest lucru este tratabil prin reechilibrarea florei intestinale. Aşadar,trebuie să treci pe un regim sărac în zaharuri şi să iei un supliment cu probiotice,pentru completarea florei intestinale.

2. Intoleranţă alimentară

Intoleranţa alimentară este diferită de alergiile alimentare prin faptul că este o reacţie întârziată la un produs alimentar,mai degrabă,decât un răspuns imediat manifestat prin mâncărime,umflare sau anafilaxie. Intoleranţa alimentară provoacă stres imunitar,iar acest lucru poate duce la iritaţii la nivelul tractului intestinal,ceea ce cauzează balonare. Cele mai frecvente sunt intoleranţa la produse lactate,ouă,fructe (banane,citrice şi ananas),uneori la nuci,migdale şi arahide,ori la grâu,gluten,porumb sau altele.

Intoleranţa alimentarăpoate fi depistată cu un test de sânge. De obicei balonarea va dispărea în termen de 4-6 săptămâni de la eliminarea oricăror alimente agravante.

3. Sensibilitate la gluten sau boala celiacă

Intoleranţa la gluten si boala celiacă (o forma mai gravă de intoleranţă la gluten) sunt tot mai des întâlnite,mai ales datorită consumului ridicat de cereale. Persoanele cu sensibilitate la gluten se plâng de balonare,constipaţie sau diaree.

Dacă bănuieşti că glutenul ar fi o problema pentru tine,un punct de pornire este să faci testele corespunzătoare de sânge sau să ţii o dietă fără gluten timp de 5 săptămâni. După acest interval,trebuie să îl reintroduci în dieta ta,pentru a vedea reacţia corpului. Remediul constă în alegerea unor cereale fără gluten,precum:orez,quinoa şi mei.

4. Rezistenţă la insulină

Insulina este un hormon care este eliberat din pancreas ca răspuns la glucoza (zahărul) din sânge. Rezistenţa la insulină apare atunci când celulele nu răspund,sau răspund slab la semnalul transmis de insulină. Acest lucru face ca organismul să secrete şi mai multă insulină,producând niveluri toxice de glucoză în sânge,problemă cunoscută sub numele de hiperglicemie.

Simptomele comune de rezistenţă la insulină includ:creştere în greutate (de multe ori rapid,într-o perioadă de 2-3 ani),pofte mari pentru carbohidraţi şi dulciuri,creşterea poftei de mâncare şi senzaţia de oboseală şi de balonare după masă.

Există teste de sânge care pot confirma rezistenţa la insulină. Vestea bună este că e tratabilă şi reversibilă,cu ajutorul unei diete echilibrate şi a exerciţiilor fizice. Cheia este să reduci aportul de zahăr şi carbohidraţi şi să consumi mai multe legume,proteine,fibre şi grăsimi sănătoase.