Curcuma,antiinflamator natural

Ingredient de bază din bucătăria indiană,curcuma dă un gust aparte sosurilor curry şi poate fi considerată un adevărat panaceu. Cunoscută şi sub numele de turmeric,planta este utilă nu doar pentru întrebuinţările ei gastronomice,ci şi pentru calităţile antioxidante şi antiinflamatoare deosebite.

Curcuma conţine curcumina,o „luptătoare“ împotriva enzimelor care cauzează durerea şi umflăturile. Simpla presărare a pudrei de curcuma pe răni grăbeşte vindecarea.

De asemenea,acest condiment ajută la diminuarea colesterolului „rău“ şi reprezintă un adevărat purificator al sângelui,prin stimularea producerii de globule roşii. În acest sens,bea în fiecare zi câte un sfert de linguriţă cu pulbere de curcuma,condimentul ca atare,împreună cu un pahar cu apă.

Cuişoarele vin de hac durerilor de dinţi

Când te doare gingia şi ai un abces dentar sau când durerea de măsea îţi face noaptea albă,încearcă să reduci din simptomele supărătoare cu ajutorul banalelor cuişoare. Poţi să mesteci cuişoare de 3-4 ori pe zi şi să-ţi masezi dintele şi gingia cu un tampon înmuiat într-un amestec din 15 picături de ulei de susan şi o lingură cu ulei de măsline.

Ghimbirul combate bronşitele şi răcelile

Oricare gospodină pasionată de gătit ştie că ghimbirul nu trebuie să lipsească dintr-un meniu sănătos,de aceea nu uita să treci pe lista de cumpărături acest condiment. Uleiurile volatile,care îi dau gustul picant,şi gingerolul,principalul principiu activ pe care-l conţine,îi conferă ghimbirului proprietăţi antiseptice,antiinflamatoare şi antioxidante,activează imunitatea şi îndepărtează infecţiile virale,cum sunt răcelile,amigdalitele,bronşitele şi enteritele.

Ca să beneficiezi de calităţile lui,este indicat să prepari un ceai din 25 de grame de rădăcină de ghimbir,curăţată de coajă,jumătate de litru de apă şi zeama stoarsă de la o lămâie. Bea de trei ori pe zi din acest ceai,până la vindecare. Dacă ai probleme cu digestia,combină o linguriţă cu pudră de ghimbir cu o cană cu apă fierbinte,îndulceşte amestecul cu miere şi bea-l înainte de fiecare masă.

Leacurile cu rozmarin alungă migrenele

Friptura şi cartofii,pe care-i foloseşti ca garnitură,au gust mai bun dacă le adaugi rozmarin. Condimentul care stă la loc de cinste în sertarul din bucătărie îţi poate face viaţa mai uşoară atunci când eşti agitată. Şi,cum stresul îţi provoacă deseori migrene,poţi să-ţi prepari un sedativ foarte eficient sub forma ceaiului de rozmarin.

Peste o lingură cu plantă uscată adaugi o cană cu apă clocotită şi bei trei căni cu ceai pe zi. Poţi să încerci şi inhalaţii cu rozmarin,în special pentru durerile de cap provocate de răceală. Fierbi o mână de plantă într-un litru de apă şi torni fiertura într-un vas. Apoi apleci capul deasupra vasului,te acoperi cu un prosop,tragi puternic aburul în piept,cât suporţi,şi repeţi procedeul până te simţi mai bine.