Apa ajută corpul să funcţioneze în parametri optimi. Ea are un rol important în fiecare proces metabolic,transportă substanţele nutritive la celule,reglează temperatura corporală,elimină toxineleşi multe altele. Dar,când vine vorba de hidratarea corespunzătoare,există un flux constant de informaţii greşite.

Greşit:Pentru sănătatea ta,trebuie să bei zilnic 8 pahare cu apă

Adevarul: Necesarul de apă diferă de la individ la individ. Dacă depui efort mai intens sau dacă afară este mai cald decât de obicei,este posibil să ai nevoie de mai multă apă,faţă de zilele ploioase,când nu ieşi deloc din casă. Mai mult,ţine minte că aproximativ 20% din necesarul zilnic de lichide îl obţii din produsele alimentare,precum roşiile,castraveţii,perele sau pepenele verde.

Greşit:Cafeaua şi ceaiul nu ajută la hidratare

Adevărul: Deşi cafeina este un diuretic,asta nu înseamnă că tot ce consumi va fi automat eliminat din corpul tău. Este adevărat că dintr-o cană de cafeadoar 25-30 de procente vor fi absorbite de corp. Băuturile alcoolice în schimb ajută la hidratare. Fiecare pahar de cocktail este echivalentul unui pahar de apă.

Greşit:Cu cât bei mai multă apă,cu atât mai bine

Adevărul: O cantitate excesivă de apă poate copleşi rinichii şi poate determina celulele să se ​​modifice. Aceasta condiţie,numită hiponatremie,poate duce la ameţeli,balonare şi,foarte rar,chiar la deces.  Pe de altă parte,o cantitate moderată de deshidratare nu te va afecta. Dacă faci sport,nu bea apă în exces,încearcă doar să sorbi câteva înghiţituri atunci când îţi este sete.

Greşit:Bei apă pentru a avea urina cât mai clară

Adevărul: Urina coplet incoloră poate fi un semn că exagerezi cu băutul apei. Cel mai bun indicator că eşti hidratată corect este atunci când urina are o nuanţă de galben pal. Urina galbenă sau de culoarea mierii îţi indică faptul că eşti deshidratată,aşa că este cazul să iei măsuri. Sus paharul! De apă.