1. Ţii telefonul mobil sub pernă

Opt din zece persoane ţin noaptea telefonul mobil sub pernă,aproximativ jumătate folosindu-le şi ca alarme pentru dimineaţă. Dar experţii avertizează că păstrarea telefonului la o distanţă atât de mică faţă de cap ar putea afecta în mod dramatic atât calitatea,cât şi cantitatea orelor de somn. Când ţii mobilul atât de aproape,eşti mereu în alertă,în aşteptarea unui apel sau a unui mesaj. De altfel,lumina "albastră" a ecranului are efect imediat asupra retinele tale sensibile,care transmite mesaje la creier,care suprimă secreţia de melatonină,hormonul responsabil de somn. 

Soluţia: Păstrează telefonul la minim 20 cm distanţă de cap. Asta va reduce emisiile de radiaţii cu 98%. Pe post de alarmă poţi folosi un vechi ceas deşteptător,aşa că toată lumea poate fi mulţumită.

2. Ignori sângerările menstruale neregulate

Majoritatea femeilor nu dau nicio importanţă ciclului menstrual neregulat. Dar,cu cât înaintezi în vârstă,cu atât este mai important să sesizezi orice neregulă apărută în ciclul tău menstrual. Decalajele menstruale sunt destul de comune. Cu toate acestea,pentru femeile între 30 de ani şi 40 de ani,astea pot fi un simptom pentru o serie de boli-inclusiv fibroame,infecţie sau cancer. 

Soluţia: O schimbare bruscă a perioadei menstruale,care afectează mai mult de două cicluri,ar trebui urmată imediat de o vizită la medic. Acest lucru este valabil mai ales în cazul în care există şi alte simptome asociate,cum ar fi sângerare după contact sexual sau dureri în timpul actului.

3. Abuzezi de gadgeturi

Experţii avertizează că ne confruntăm cu o epidemie de dureri de spate, cauzate în mare parte de postura incorectă la birou atunci când se utilizează calculatoare,tablete şi laptop-uri. Şapte din 10 cazuri de dureri de gât,spun fizioterapeuţii,sunt cauzate de abuzul folosirii de gadgeturi.

Soluţia: Menţine coloana vertebrală într-o postură verticală corectă. Este esenţial ca bazinul să fie la nivelul genunchilor,când stai pe scaun,cu picioarele lipite de podea. De asemenea,laptopul trebuie să fie plasat pe birou,nu în braţe,iar ecranul trebuie potrivit la nivelul ochilor.

4. Nu ai grijă de sănătatea pielii

Probabil că nu te-ai obişnuit nici acum să aplici protecţie solară de fiecare dată când te expui razelor UV. La femei,melanomulapare,în principal,pe picioare şi braţe,în timp ce la bărbaţi zonele cu probleme sunt trunchiului,capul şi gâtul,arată studiile. 

Soluţia: Folosirea cremei de protecţie solară pe fiecare porţiune din trup este singura modalitate de a avea grijă de pielea ta.  Alege crema de protecţie cu mare grijă,de preferinţă un brand respectat,cu un SPF de 30-40.