E normal să te trezeşti mai greu,pentru că eşti mai obosită. Frigul,vremea rea îţi solicită mai mult organismul,iar lumina slabă a soarelui antrenează secreţia de melatonină,hormonul care declanşează mecanismele somnului.

Prin urmare,fă următoarele exerciţii:

1.    Mişcă-ţi extremităţile

Alungită în pat,întinde-ţi picioarele,cu degetele îndreptate înspre plafon,împingând călcâiele spre exterior. Inspiră lent,apoi strânge degetele de la picioare,expirând pe gură. Reia exerciţiul de mai multe ori,accelerând ritmul. Apoi,roteşte-ţi de câteva ori gleznele,schimbând sensul. Mişcă-ţi rapid degetele de la picioare,ca şi cum ai face game pe clapele unui pian.

2.    Surâde cu tot corpul

E un exerciţiu specific tradiţiei taoiste,pe care îl faci tot alungită în pat:zâmbeşte,şi imaginează-ţi că transmiţi zâmbetul întregului corp:braţe,torace,bazin,picioare,spate. E o modalitate excelentă să te încarci cu energie pozitivă.

3.    Fă stretching

Exerciţiile de stretching au rolul de a „trezi”,cu blândeţe,muşchii. Începe prin a-ţi întinde braţele deasupra capului,inspirând,apoi adu-le pe lângă corp,expirând. Întinde apoi picioarele,inspirând,şi relaxează apoi muşchii,expirând. Adu-ţi genunchii la piept,inspirând,apoi readu picioarele la orizontală,expirând.

4.    „Duşul uscat”

Freacă-ţi palmele una de alta. Acest gest produce o căldură,o energie care apoi difuzează în tot corpul. E un soi de „duş uscat” care trezeşte organismul.

Cu palmele,freacă-ţi uşor faţa,creştetul,partea externă a urechii,apoi continuă pe piept,cu mişcări circulare – ca şi cum te-ai spăla cu o mănuşă de baie. Continuă „duşul” pe umeri,clavicule,braţe,conştientizând energia care circulă în corp.

Când ai terminat,respiră adânc,deschide larg fereastra şi respiră iarăşi în profunzime:aceasta îţi permite să elimini trei pătrimi din toxine!

 

Gata! Acum,eşti pregătită să faci faţă provocărilor zilei!