Nu e nevoie să elimini pâinea din dietă,ca să nu te îngraşi ori ca să slăbeşti. Şi ouăle nu trebuie evitate pentru că au prea mult colesterol.

Mitul 1:„Pâinea îngraşă,să nu o mai mâncăm“

Parţial adevărat.Produsele de panificaţiedin făină albă,rafinată,sunt cele mai dăunătoare pentru siluetă şi organism. Însă pâinea integrală conţine vitamine din complexul B,săruri minerale şi fibre alimentare,şi este hrănitoare şi săţioasă.

În combinaţie cu alţi carbohidraţi,cum sunt orezul şi cartofii,pâinea integrală poate,totuşi,favoriza acumularea de kilograme,dar nu atât de tare cum o poate face pâinea albă.

Mitul 2. „Alege sarea de mare în detrimentul celei normale“

Fals.Sarea de mare şi cea normală au aceeaşi cantitate de sodiu,de exemplu,o linguriţă de sare are 2.300 de miligrame de sodiu.

Sarea de mareconţine şi magneziu şi fier,minerale binefăcătoare pentru organism. Sarea de masă,în schimb,conţine şi iod,care reglează nivelul de hormoni tiroidieni.

Mitul 3. „Sucurile fără zahăr sunt bune“

Fals.Chiar dacă nu au zahăr,aceste sucuri au în schimb îndulcitori artificiali,cum e aspartamul şi zaharina,care transmit informaţii eronate creierului.

Acestea stimulează pofta de mâncare,se arată în studii recente efectuate în domeniu. Din concluziile cercetătorilor,se arată că persoanele care consumă de trei ori pe săptămână sucuri light sau cu 0 calorii sunt mai predispuşi cu până la 40% să sufere din cauza obezităţii.

Mitul 4. „Ouăle cresc nivelul de colesterol“

Fals.Oul conţine colesterol,în special gălbenuşul de ou,însă este vorba despre colesterol „bun“. Deşi mitul rezistă de mulţi ani,nutriţioniştii spun că este total eronat.

Oul trebuie să facă parte dintr-un regim alimentar sănătos,pentru că are o compoziţie complexă:proteine de calitate şi aminoacizi esenţiali,pe care corpul nu-i poate produce.