Iată cum poţi afla dacă ai greutatea sănătoasă:

Circumferinţa taliei

Dacă burta are exces de grăsime,ar putea exista un mare risc de a dezvolta boli de inimă şi diabet zaharat,în special cel de tip 2. Cu ajutorul unui centimetru,înfăşoară mijlocul,chiar deasupra oaselor şoldului,aproximativ la buric. O măsură sănătoasă pentru femei este mai mică de 88,9 cm.

Ritmul cardiac

Pune două degete deasupra încheieturii mâinii sau la gât şi contorizează numărul de bătăi pe minut. Între 60 şi 100 de bătăi este normal. Totodată,o frecvenţă cardiacă mai mică în timp ce eşti în repaus implică,în general,o sănătate fizică mai bună. În plus,un stil de viaţă mai puţin activ poate duce la o rată mai mare deoarece inima lucrează mai greu.

Procentul de grăsime

Spre deoasebire de indicele de masă corporală,acest număr arată cantitatea de grăsime care este în exces,separat de masa musculară. Pentru femei,un procent sănătos trebuie să fie cuprins între 30-32 %. Cu ajutorul unei analize speciale,poţi afla cantitatea de grăsime,comparativ cu ţesutul slab.

Rata metabolică de bază

Rata metabolismului bazal constă în următorii factori:înălţime,greutate,sex,nivelul de activitate şi de vârstă pentru a aproxima numărul de calorii pe care le arzi în timp ce eşti în repaus. În plus,poţi estima cât de multe calorii trebuie să reduci din dietă în fiecare zi pentru a atinge obiectivele de pierdere în greutate.