Curcuma

Acest aliment este un antioxidant şi un antiinflamator puternic. În India, unde curcuma este consumată zilnic în curry, riscul ca oamenii să dezvolte Alzheimer este cu 25% mai mic decât în restul ţărilor. În studiile de laborator s-a demonstrat că şoarecii care au fost hrăniţi cu curcumă au dezvoltat mai puţine plăci de amiloid, indicator al bolii Alzheimer, decât şobolanii care nu au consumat această plantă. Adăugă pulbere de curcumă sau curry în mâncare şi creierului tău va funcţiona mai bine.

Salvia

Această plantă este un stimulent cunoscut al memoriei, care protejează creierul împotriva anumitor procese care conduc la Alzheimer. Salvia protejează acetilcolina, un mesager chimic din creier, care este esenţial pentru memorie. Pentru a profita de beneficiile sale, adăugă crengi de salvie la omlete, sos de roşii sau salate. Poţi, de asemenea, să pui 2 linguriţe de salvie în ceai.

Wasabi

Condiment verde servit cu sushi, wasabi este o sursă excelentă de proprietăţi care ajută celulele nervoase să crească extensii cunoscute sub numele de dendrite şi axoni, făcându-le să comunice între ele. Cumpără wasabi la tub sau sub formă de pulbere şi adaugă-l la sosuri, peşte, ouă fierte sau salata verde.

Usturoiul

Usturoiul presează sângele pentru a preveni formarea cheagurilor de sânge şi poate scădea colesterolul fără medicamente. Conţine compuşi care protejează neuronii de leziuni şi boli prin stimularea producerii de substanţe chimice care ajută celulele să reziste stresului. Aşadar, pentru o minte sănătoasă, asezonează usturoi tocat la carnea de pui, carnea de vită, carnea de porc, paste sau legume.

Pătrunjelul

Asemenea cimbrului, pătrunjelul conţine componente precum apigenin, flavonoid vegetal netoxic care are efecte antioxidante şi ajută la curăţarea radicalilor liberi. Cercetătorii brazilieni au aplicat apigeninul la celulele stem umane şi au observat că acestea au format neuroni care au creat conexiuni mai puternice între ei. Cercetatorii speră ca descoperirile lor să ducă la apariţia a noi tratamente pentru boli cum ar fi Alzheimer sau depresie. Între timp, consumă cât mai mult pătrunjel, adăugându-l în supe, chiftele sau tocăniţe.