1. Alimente pentru creier - Somonul

Grăsimile sănătoase din compoziţia somonului sunt considerate esenţiale pentru buna funcţionare a creierului. Potrivit specialiştilor, o porţie de aproximativ 150 de grame de peşte roşu consumată o dată pe săptămână încetineşte cu 12% declinul cognitiv.

2. Ouăle, pe lista celor mai bune alimente pentru creier

Bogate în proteine, dar sărace în calorii, ouăle au un conţinut mare de vitamina E şi Omega-3, care contribuie la dezvoltarea de noi celule la nivelul creierului. Doctorii recomandă consumul a 4 ouă pe săptămână.

3. Migdalele sunt alimente bune pentru creier

Pentru a preveni bolile mentale trebuie să consumi zilnic alimente bogate în antioxidanţi. Migdalele se află în topul produselor cu un nivel ridicat de această substanţă. Se recomandă să mănânci în fiecare zi câte 30 de g de migdale sau câte 1-2 linguriţe de ulei de migdale la fiecare 2 zile.


Citeşte şi:

Alimente care îţi pot afecta creierul

Protejează-ţi creierul cu ajutorul alimentelor


4. Alimente pentru creier - Legumele verzi

Verdele închis al legumelor este semn că acestea sunt bogate în antioxdianţi şi, prin urmare, se află pe lista acelor alimente pentru creier cu numeroase beneficii. Dacă nu-ţi place să mănânci legumele verzi, cum ar fi broccoli sau spanac, atunci pasează-le în supă pentru a le diminua gustul. Se recomandă să mănânci în fiecare zi câte 2 porţii de legume verzi.

5. Ceaiul verde şi cafeaua sunt alimente benefice pentru creier

Cafeina din compoziţia ceaiului verde şi a cafelei previne dezvoltarea maladiei Alzheimer. Potrivit studiilor, cafeina stagnează şi procesul de îmbătrânire a organismului. Aşadar, include-le pe lista ta cu alimente pentru creier. Atenţie, ceaiul verde şi cafeaua trebuie consumate cu moderaţie pentru a nu provoca reacţii adverse.