1.     Zahărul industrial

Se află peste tot:în îngheţate,patiserii,biscuiţi,cereale pentru micul dejun... Sau se ascunde sub denumiri de genul de zaharoză,dextroză,glucoză. Nici îndulcitorii artificiali nu sunt inofensivi,căci orice zahăr de sinteză favorizează retenţia apei în ţesuturi.

2.     Sarea

Şi ea este omiprezentă,şi încă în cantităţi mari :în mezeluri,saramură,produse lactate,sosuri gata preparate,conserve,snacksuri… Doza zilnică recomandată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii e de 4 grame – adică exact cât oferă un sendviş. Cu toate acestea,consumăm zi de zi dublul,ba chiar triplul acestei cantităţi.

Încearcă să renunţi la sare timp de 15 zile,şi,când o reintroduci în dietă,să te limitezi la cantităţile recomandate de specialişti. Şi nu uita că produsele bogate în sare sunt şi pline de grăsimi saturate – cât se poate de dăunătoare siluetei.

3.     Cafeaua

Deşi reputată pentru a elimina grăsimile şi a favoriza diureza,la anumite persoane,cafeaua favorizează deshidratarea organismului – ceea ce „împinge” rinichii să fixeze sodiul,deci şi lichidele care conţin acest compus.

Prin urmare,depinzând de la organism la organism cafeaua poate să favorizeze şi retenţia apei. Pentru a-ţi da seama ce efect are cafeaua asupra ta,scoate-o din consum timp de 2 săptămâni şi introdu-o treptat,urmărind ce se întâmplă cu organismul tău.

4.     Făina de grâu

Protinele din grâu,adică glutenul,pot fi la originea intoleranţelor care duc la retenţie de apă.

5.     Proteinele animale din carne de crescătorie

Dacă vrei să previi apariţia celulitei,nu trebuie să consumi carne care provine din animale de crescătorie – de porc,de vită,de pui,de peşte.


Citeşte şi:

5 motive să mănânci câte o portocală în fiecare zi

Slăbeşte cu dieta vedetelor de la Hollywood!