Arterele sunt vase de sânge care transportă oxigen şi substanţe nutritive de la inimă spre restul corpului. Arterele sănătoase sunt flexibile,puternice,elastice. Dar atunci când grăsimile şi alte substanţe se acumulează pe artere,ele se pot înfunda şi în cele din urmă se îngustează şi se întăresc. Această situaţie duce la reducerea fluxului sangvin prin artere,boală care poartă numele de ateroscleroză. Vestea bună este că o alimentaţie sănătoasă poate ajuta la prevenirea înfundării arterelor.

Usturoi

Bogat în antioxidanţi,usturoiul ajută la inhibarea acţiunii radicalilor liberi,ceea ce-l face un ingredient esenţial în prevenirea problemelor inimii şi blocării arterelor. Consumul regulat de usturoi reduce nivelul de colesterol rău din sânge. De asemenea,se lărgesc vasele de sânge şi se îmbunătăţeşte circulaţia sangvină.

Citeşte şi:Tratează herpesul în 2 zile cu...usturoi

Rodii

Au un nivel ridicat de antioxidanţi care ajută în eliminarea depozitelor de grăsimi din artere,contribuind astfel la prevenirea problemelor grave de sănătate,cum este ateroscleroza. Mănâncă  până la două rodiiproaspete în fiecare zi. De asemenea,bea un pahar de suc de rodie proaspăt o dată pe zi.

Ceai verde

Un studiu realizat în 2004 şi publicat în „Circulation Journal“ arată că aportul de ceai verde este asociat cu o incidenţă mică a bolilor arterelor coronare. Un alt studiu publicat în „Current Medicinal Chemistry“,în 2008,arată că catechinele găsite în ceaiul verde previn şi tratează bolile vasculare. Consumul de două până la trei căni de ceai verde în fiecare zi este tot ce ai nevoie pentru a reduce blocajul arterial.

Citeşte şi:Menţine pielea tânără cu acest tonerul facial pe bază de ceai verde

Spanac

Această legumă cu frunze verzi gustoase şi bogate în substanţe nutritive are multe beneficii pentru sănătate,inclusiv pentru inimă. Spanaculeste o sursă bogată de oxid nitric,care are ca rol reducerea riscului de accidente vasculare cerebrale şi atacuri de cord.

Avocado

Conţine o cantitate generoasă de grăsimi sănătoase şi de alte substanţe nutritive importante care îmbunătăţesc nivelul colesterolului din sânge prin scăderea colesterolului rău şi crescând nivelului de HDL.