Alimente care îţi dau energie-Spanacul

Bogate în fier,proteine,vitamine (A,complexul B şi E) şi fibre,frunzele verzi ale spanaculuisunt foarte bune pentru organism,întrucât normalizează nivelul zahărului din sânge şi ţin la distanţă stările de epuizare şi oboseala. Persoanele care obişnuiesc să nu consume carne trebuie să mănânce cantităţi mari de spanac,deoarece fierul din această legumă măreşte capacitatea celulelor roşii din sânge de a alimenta muşchii cu oxigen,dând organismului mai multă energie.

 

Bananele sunt fructele ideale care iti dau energie

 

Dacă urmează să ai o zi foarte încărcată,consumă două banane la micul dejun,întrucât ele înlătură stările de anxietate. Nu degeaba aceste alimente sunt numite şi „fructele fericirii“. Acestea conţin triptofan,o substanţă care stimulează formarea serotoninei,a hormonului fericirii. Bananele sunt bogate în fibre,vitamine,antioxidanţi şi potasiu,un mineral care menţine funcţionarea normală a nervilor,muşchilor şi a ficatului.

 

Seminţele de dovleac iti dau energie

 

O mână de seminţe de dovleac crude pe zi îţi dă energia de care ai nevoie pentru a-ţi îndeplini sarcinile,atât acasă,cât şi la muncă. În acestea se găsesc proteine,fibre,minerale (mangan,magneziu,fosfor şi zinc),care te ajută să te simţi sătulă şi plină de energie pentru mult timp.

 

Ouăle

 

Când simţi că nu mai ai vlagă,consumă ouă,în special la micul dejun. Gălbenuşul se numără printre cele mai bune surse de proteine,fiind esenţial după un antrenament fizic ori când ai o zi încărcată,ajutând la creşterea randamentului. În plus,acesta conţine minerale,proteine şi vitamine din complexul B,responsabile de transformarea alimentelor în energie.

Info:Consumate zilnic,ouăle asigură 4% din necesarul zilnic de energie în cazul femeilor şi 3% în cazul bărbaţilor.

 

Alimente care îţi dau energie-Nucile

Bogate în substanţe nutritive,nucile sunt indicate persoanelor care se simt fără putere de la primele ore ale dimineţii ori după ce-au făcut mişcare. Aceste fructe oleaginoase sunt digerate mai încet de organism,acest lucru contribuind la menţinerea energiei pentru mai mult timp.

 

Sfatul specialistului

 

Mihaela Costin,nutriţionist

www.nutrishape.ro

Lipsa de energie poate să apară sub numeroase forme ca urmare a unor factori din viaţa noastră. Aceasta poate fi un răspuns la somn insuficient,stres,lipsa exerciţiilor fizice,plictiseală sau alimentaţie nepotrivită. Pentru că motivele sunt multiple,metodele pentru a avea mai multă energie sunt dintre cele mai diverse. Cele mai eficiente soluţii sunt:somnul suficient,nutriţie de calitate şi exerciţii fizice. În plus,este important să respectăm mesele principale ale zilei,cele două-trei gustări şi să eliminăm din alimentaţie zahărul rafinat şi alimentele semipreparate.