Biscuiţii de ovăz,bogaţi în fibre solubile,îţi echilibrează glicemia,încetinind absorbţia zaharurilor. Şi sunt un ingredient-cheie în dietele alimentare sănătoate – inclusiv în cele care te ajută să slăbeşti.  Fasolea,mazărea,citricele,căpşunile şi merele sunt,la rândul lor,bogate în fibre solubile,putând avea efect pozitiv asupra bunei tale dispoziţii.

  • De încercat:Delectează-te cu biscuiţi pe care ai pus felioare de căpşuni şi migdale;sau consumă biscuiţii împreună cu sos de mere şi scorţişoară.

Nucile,excelentă sursă de acizi graşi esenţiali omega-3,îi furnizează creierului tău combustibilul necesar,pentru ca celulele sale să funcţioneze impecabil. Ceea ce,desigur,alungă proasta dispoziţie.  

  • De încercat:Combinaţia nuci cu mere este excelentă,o poţi testa;mai poţi încerca nuci zdrobite amestecate cu iaurt,sau presărate peste salată.

Ceaiul,negru sau verde,consumat fără excese,îţi alungă stările depresive.

  • De încercat:Foloseşte indianul „chai”,un amestec de ceai negru şi condimente (nucşoară,scorţişoară),acestea din urmă adăugând dulceaţă naturală şi arome minunate;încearcă şi ceaiul „rooibos”  (se găseşte în supermarketuri!),un energizant natural.

Somonule sursă excelentă de vitamină D – aceasta din urmă având capacitatea de a creşte concentraţia de serotonină din organism. Iar serotonina este un ingredient-cheie al bunei dispoziţii.

  • De încercat:Sandvişuri cu somon – gustoase şi nu foarte bogate în calorii;dacă nu-ţi place peştele,poţi încerca laptele cu soia,bogat în vitamina D.

Linteaaduce organismului acid folic,adică rezerve de vitamina B- esenţială pentru buna funcţionare a sistemului nervos. Studiile arată că deficitul de acid folic influenţează negativ metabolismul serotoninei,dopaminei şi noradrenalinei,ingredienţii bunei dispoziţii.O cană de linte furnizează trei sferturi din necesarul zilnic de acid folic,dar şi fibre care ajută la stabilizarea glicemiei.

  • De încercat:Prepară supă de linte,aşa cum făceau bunicile noastre – e foarte gustoasă!