Sedentarismul şi obiceiurile alimentare greşite sunt doar două dintre cele mai importante cauze care stau la baza depăşirii greutăţii normale.

De cele mai multe ori reacţionăm doar atunci când nu ne mai vin hainele sau când ne vedem în oglindă imaginea deformată,rotunjită,burta şi „colăceii” din jurul taliei. Prima tendinţă este aceea de a căuta o dietă de slăbit-minune,care să ne ajute să dăm jos peste noapte,dacă se poate,surplusurile.

Însă nu mai este o necunoscută faptul că nu există aşa ceva. Slăbitul presupune o conduită alimentară corectă,pe termen lung,bazată pe alimente goale de calorii,însă nutritive şi energizante. Adio hamburgeri,shaorme,sucuri acidulate,pâine albă,prăjituri!

1. Legumele-ideale pentru cura de slabire si mentinere a greutatii

 

Legumele ne sunt un aliat de bază în diete. Ele sunt sărace în calorii,dar bogate în vitamine şi minerale. Cele mai multe dintre ele trebuie consumate în stare crudă sau fierte puţin.

Legume recomandate în dietele de slăbit: 

  • Andivele,ardeiul gras,ardeiul iute,castraveţii,salata verde,ridichile,spanacul şi varza roşie pot fi consumate cu încredere. Niciuna nu depăşeşte 25 de calorii. 
  • Broccoli,dovleacul şi conopida au foarte puţine calorii şi sunt foarte sănătoase;broccoli este considerat un aliment care combate cancerul. 
  • Morcovii:o cană de morcov răzuit conţine doar 52 de calorii;în plus,ei sunt o sursă importantă de fibre.
  • Roşiile sunt perfecte pentru diete;ele au un număr redus de calorii,sunt gustoase şi sunt renumite pentru faptul că dau senzaţia de saţietate. 
  • Ceapa verde şi usturoiul pot fi folosite fără probleme pentru că nu au multe calorii şi condimentează în mod natural mâncarea. 
  • Nu uita de verdeţuri;ele sunt bogate în antioxidanţi şi în vitamina C.
  • Loboda este foarte săracă în calorii,deci profită de ea cât se mai găseşte în pieţe. Mărarul,pătrunjelul,leuşteanul sunt verdeţurile clasice la care nu putem renunţa atunci când vrem o salată sau o supă gustoasă.

Citeşte articolul integral pe ANTENA SATELOR