Cartoful

Bogat în carbohidraţi, cartoful oferă senzaţia de saţietate şi este benefic asupra sănătăţii, numai dacă este gătit corect. Poate fi preparat la aburi sau la cuptor, însă niciodată crud. Doar sucul extras din cartofi este sănătos pentru stomac, însă nu şi miezul. Consumul de cartofi cruzi poate provoca balonare şi efecte gastrointestinale nedorite, precum flatulenţă şi arsuri stomacale. Vinovat pentru acestea este tocmai amidonul, extractul principal din cartofi, care se digeră foarte greu. În plus, trebuie să te fereşti de cartofii cu pete verzi, care conţin o toxină numită solanină, ce poate provoca intoxicaţii, chiar şi după ce cartofii au fost gătiţi.

Crenvurstul

Folosit la prepararea hot dog-ului, crenvurstul trebuie consumat neapărat după ce a fost fiert. Desigur, el nu este cel mai bun aliment, însă în stare crudă ar fi şi mai nociv pentru sănătate. Dacă este mâncat imediat după ce a fost cumpărat din rafturile magazinelor, acesta poate provoca toxiinfecţie alimentară. Carnea pe care o conţine poate fi contaminată cu o bacterie extrem de periculoasă pentru stomac, de aceea se recomandă întotdeauna fierberea lor corectă.

Laptele

Te întrebi dacă laptele pe care îl cumperi de la magazin este sănătos? Ei bine, da sau cel puţin nu atât de dăunător cum este cel provenit direct de la sursă. Laptele din comerţ este prelucrat şi pasteurizat, motiv pentru care îl poţi bea la micul dejun fără probleme, însă cel provenit de la animale poate fi contaminat cu E coli sau Salmonella. Potrivit nutriţioniştilor, laptele crud are de 150 de ori mai multe şanse de a provoca afecţiuni alimentare decât alte produse lactate.

Făina

Cu siguranţă ai auzit de acele prăjituri fără coacere, care se fac rapid şi conţin făină în stare brută. Ei bine, consumată ca atare, făina ar putea fi la fel de problematică pentru sistemul digestiv. În timpul procesului de obţinere şi prelucrare, de la tulpina de grâu la rafturile supermarketurilor, făina poate intra în contact cu agenţi patogeni cum ar fi E coli, care pot fi înlăturaţi doar prin supunerea lor la o temperatură ridicată.

Fasolea roşie

O hrană aparent sănătoasă, dar periculoasă dacă este consumată în stare crudă. Boabele de fasole roşie conţin proteine, fibre şi antioxidanţi, dar consumul lor brut poate cauza dezechilibre digestive. Fasolea nefiartă pot provoca intoxicaţii grave şi dau stări de greaţă şi balonare. Înainte de a le pune în farfurie, asigură-te că le-ai fiert suficient.

Sursă foto: www.pexels.com