In topul alimentelor pentru o digestie mai bună se afla cerealele integrale

 

Orezul integral,secară,quinoa,ovăz-conţin zaharuri lente şi fibre semi-solubile,ideale pentru digestie,pentru că fermentează puţin,contrar altor fibre din surse alimentare (cele conţinute în varză,spre exemplu,care dau balonări). Au şi capacitatea de a abosorbi apă,ceea ce creşte volumul alimentelor ce urmează a fi degerate şi declanşează astfel contracţiile mucoasei intestinale. Rezultatul:digestie şi tranzit uşoare.

 

Mărul te ajuta sa ai o digestie mai buna

 

Există 1001 varietăţi de măr,conţinând fibre solubile,protopectină şi pectină,care favorizează eliminarea reziduurilor alimentare şi cu rol în protecţia mucoasei gastrice. Acidul pectic stimulează tubul digestiv. Atenţie,fibrele sunt inexistente în sucul de măr.

 

Alimente pentru o digestie mai bună-Ananasul

 

Bromelaina,enzima magică din ananas,poate fragmenta proteinele mari,accelerând astfel digestia lor. De aceea,se recomandă să mănânci câteva felii de ananas la sfârşitul fiecărei mese. Atenţie,ananasul la cutie,în siropdulce,nu are acelaşi efect.

 

Iaurtul ajuta la digestie

 

Obţinut din lapte fermentat,la care se adaugă bacterii,iaurtul ajută digestia. Bacteriile vii vor „mânca” reziduurile alimentare din tubul digestiv. Iaurturile sunt recomandate şi persoanelor intolerante la lactoză!

 

Ghimbirul ese excelent pentru digestie

 

Stimulează producţia bilei,care ajută în procesul de digestie. Prin urmare,adaugă pudră de ghimbir în mâncărurile tale,sau bea infuzie de ghimbir.