Apa

E minunată pentru hidratarea din timpul zilei – dar nu exagera cu paharele de apă băute înainte de a face nani. Altfel,te vei trezi de câteva ori pe noapte,cu nevoia imperioasă de a te duce la baie. Iar asta îţi va afecta somnul profund,odihnitor.

 

Vinul

Un pahar de vin după cină,pentru relaxare – sună bine,nu? Cu condiţia să fie doar un pahar,nu mai multe. Fiindcă alcoolul în exces afectează somnul profund-şi,în loc să te odihneşti,te vei trezi şi mai obosită.


Citeşte şi:

Semne care anunţă dereglări ale tiroidei

Lista afecţiunilor cauzate de deficitul de magneziu


Cofeina

Nu doar cofeina din cafea poate fi vinovată de insomniile tale,ci şi cea din băuturile carbogazoase şi din diferite medicamente pe care le iei. Inclusiv ceaiul verde şi negru te pot ţine trează.

 

Alimentele fermentate

Alimentele fermentate,precum brânza cu mucegai,conţin tiramina – un compus care stimulează creierul şi  nu-l lasă să se odihească. Sursă de tiramină sunt şi brânzeturile maturate,peştele afumat – prin urmare,ca să dormi bine,mănâncă alimente proaspete,cu cel puţin o oră,două înainte de culcare.

 

Alimentele şi băuturile acide

Produsele acide pot cauza arsuri gastrice şi disconfort pe timp de noapte. În această categorie intră mâncăruri pe bază de roşii,mâncăruri condimentate,sucuri de citrice. Nutriţioniştii recomandă să consumi acest tip de alimente cu cel puţin 3 ore înainte de a intra sub plapumă.