Scade tensiunea arterială

Magneziul şi potasiul pe care ţi le procuri smochine sunt benefice inimii. Combinaţia aceasta de minerale fluidizează sângele. În plus,menţine tensiunea arterialăîn limite normale şi-ţi ajută corpul să asimileze correct calciul,fără ca acesta să se transforme în depuneri pe pereţii vaselor de sânge.

Aduce un plus de fibre

O dietă sănătoasă n-ar trebui să fie lipsită de surse bune de fibre,îndeosebi de fibre solubile. Smochinele conţin acest tip de fibre important pentru o digestie uşoară şi pentru asigurarea senzaţiei de saţietate. Printre alte beneficii ale fibrelor solubile obţinute din smochine se numără stabilizarea unei glicemii scăzute şi ponderarea simptomelor sindromului de colon iritabil. Smochinele conţin şi fibre insolubile,utile corpului pentru prevenirea constipaţiei şi menţinerea greutăţii corporale în limite normale.

Menţine sănătatea oaselor

Mulţumită mineralelor pe care le conţin,smochinele îmbunătăţesc densitatea osoasă şi-ţi reduc riscul de osteoporoză. Calciul,magneziul şi vitamina K – iată cele trei substanţe esenţiale pentru oase pe care smochinele ţi le oferă din plin. În prezenţa vitaminei K şi a magneziului,calciul este absorbit şi utilizat de organism pentru susţinerea sănătăţii oaselor.

Previne anemia

Pe lângă magneziu,calciu,potasiu,fibre,smochinele îţi asigură o parte a aportului zilnic necesar de fier(13 mg,respectiv 27 mg în timpul unei sarcini). Dacă le incluzi în dietă,mai ales dacă eşti gravid,nu vei avea teamă că rişti să faci anemie.

Te ţine departe de boli oculare

Smochinele uscate sunt fructele uscate cu cea mai mare cantitate de fenoli,un tip de antioxidanţi. Din acest motiv,ele reprezintă un aliment util pentru o vedere bună. Alături de morcovi,smochinele te protejează de bolile de ochi care pot apărea odată cu trecerea timpului,care sunt legate de degenerescenţa maculară şi care pot duce la pierderea vederii.