Alungă migrenele

Ardeiul iute este bogat în antioxidanţi care ajută la întărirea sistemului imunitar şi la refacerea organismului. Substanţele din această legumă acţionează ca un analgezic asupra durerilor de cap şi au rolul de a reduce inflamaţia. Ori de câte ori te lupţi cu senzaţia neplăcută a migrenelor, mănâncă puţin ardei iute sau un preparat picant.

Protejează inima

Tot capsaicina din ardeiul iute este responsabilă şi pentru reducerea nivelului de colesterol şi trigliceride. De asemenea, consumul de ardei iute ajută la reducerea inflamaţiei cronice care creşte riscul bolilor cardiovasculare. S-a constat prin numeroase studii că persoanele care mănâncă des ardei iute au şanse mai mici să sufere un atac de cord sau un accident vascular cerebral.

Elimină stresul

Vei fi surprinsă să afli că ardeiul iute alungă stresul şi îţi îmbunătăţeşte starea de spirit. Când incluzi în alimentaţia ta preparate picante, pe bază de ardei iute, producţia de hormoni antistres se dublează, astfel că devii mai fericită şi mai lipsită de griji. În plus, vei observa, cu timpul, că energia ta va fi din ce în ce mai mare.

Prelungeşte durata de viaţă

Nutriţioniştii susţin că mâncarea picantă te poate ajuta să trăieşti mai mult. După mai multe studii, s-a constat că persoanele care mănâncă ardei iute de câteva ori pe săptâmână prezintă un risc mai scăzut de moarte prematură. Aşadar, dacă îţi doreşti să atingi vârsta de 90 de ani sau poate şi mai mult, nu uita să îţi condimentezi preparatele.

Te ajută să slăbeşti

Consumul de ardei iute ajută la funcţionarea normală a metabolismului şi la eliminarea grăsimilor. Altfel spus, cu cât vei mânca mai multe alimente picante, cu atât vei reuşi să arzi calorii şi să scapi de surplusul de kilograme. E suficient să prepari o porţie de paste cu sos picant sau să îi adaugi fripturii puţină dulceaţă de ardei iute. Totuşi, este important să nu exagerezi cu mâncarea şi să îţi păstrezi stilul de viaţă cât mai echilibrat.


Sursă foto: www.cbsdetroit.files.wordpress.com